Monday, February 28, 2011

Pelacur... Vlog.... Dan Dot Dot Dot

Wahaaaaaaaai blogger sekelian..... Berblog la kamu sebelum kamu diblogkan.... :D

Aku banyak baca blog orang semenjak dua tiga menjak nih... sebab aku nak membalas jejak blogger yang sudi bertandang ke blog aku.... Terima kasih sokongan korang... visitor aku dah kembali stabil....:) Cuma tak naik-naik jer..dah flet je graf dier..hahaha

Aku nak sentuh isu vlog ni..... vlog ni cuma interpretasi dari entry blog jugak sebenarnya...cuma di olah kepada bentuk video. Kenapa dijadikan isu?? Biarla apa pun depa nak buat.... ibarat itu la entri dier. Cuma jangan menghina atau mengutuk sesiapa....kalau nak buat gitu....bukan setakat vlog...blog pun tak boleh. Dah kata vlog kan.... bukan vforum atau vinfo. So...terima je la. Asal jangan memudaratkan kepada masyarakat sudah.

Ada orang kata pengisian kosong.... memang la kosong....tapi dari yang kosong itu pun ada jugak pengisian... Maksud aku korang pun dapat iktibar kan? So.....jangan la nak kecoh-kecoh.... Ibarat dulang paku serpih... mengata orang dia yang lebih! Aku cuma menggunakan sindiran lame jer nih.... sebab sume suke perkataan barat kan...aku lagi suke menyindir dalam bentuk sindiran melayu....lagi sopan santun gitu...:D Cintailah bahasa melayu..he he.

Pasal pelacur melacur blog pulak.....aku tak paham betoi la... ape kes la pulak ni..... kesian kepada sesiapa yang dituduh tu. Aku cuma nak ingatkan.....fitnah itu lebih teruk dari dosa membunuh saudara seagama tau! Mungkin ada cakap...bukan fitnah...itu fakta. Ok....definisi fakta ialah..... membentangkan sesuatu info dengan nas-nas yang boleh dipercayai dari rujukan yang boleh dipercayai. Dimanakah buktinya? Di manakah rujukannya? Sedangkan nak kata si sipulan berzina pun kene ada 4 saksi yang boleh dpercayai... Inikan puler nak cakap macam tu...

Aku bukan aper...sebagai sahabat blogger...walaupun aku ni baru...aku anggap blogger sekalian ni kawan juger...cuma tak bersua muka lagi jer... jangan la memburukkan sesama blogger....tak elok la gini. Kalau ada salah...berikan nasihat yang membina...kalau dia tak nak dengar....biar je la...itu kan blog dia. Jangan sampai menghina tahap kronik macam tu.... Bagi aku..yang menghina itu sebenarnya setaraf dengan hinaan tu. So, jangan la mengutuk dan menghina....nak bagi nasihat....tapis-tapis la ayat tu... jangan ikut emosi sangat.. Emosi ker............dengki.....?? Its up to you der...

Aku tak nak buat entri panjang-panjang...jadi setakat tu je la.... Selamat berblogging....selamat berkawan....dan selamat harijadi kepada sesape yang menyambut harijadi hari ni, semalam dan esok..he he he

10 comments:

BRO_MONDAY said...

bro wacana : gud lah bro....ai laik dis entry, kite tetap kawan sesama blogger walopun kite x penah bertentang mata lagi, kan???

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "SAYA SOKONG VLOGGER MALAYSIA"
2.New Entry "SELESAI SUDAH, FUH~ LEGA RASA HATI !!!"

Ujang9897 said...

menda bodoh jer yg carik pasal tu

forever love said...

sokong!!

Hidayati said...

Yang ni akak memang cukup setuju. Kenapalah nak hina-menghina, kutuk- mengutuk, fitnah-memfitnah. Vlog atau blog same je. Pengisian tetap pengisian cuma beza dari segi visual je. Kalau baik isinya jadikan tauladan, yang tak elok jadikan sempadan. Bila nak komen atau kritik biarlah berpada-pada. Sebagaimana kita tak suka kena kutuk atau kena hina, begitu jugaklah orang lain.

iManAzRaf said...

hehehe.. kdg2 bile bc benda2 mcm tu, leh trgelak sendiri...

arep_lockermonth said...

betul cakap bro monday!! we still friend!!x pernah jumpa pon tapi tetap mesra kat blog!


arepnakbebel: extremely VIP!
arepnakbebel: KAMI SANGAT COMEL! UNDI KAMI!
arepnakbebel: RESPECT HIM!

Cekodok said...

panas jugak isu nih.. haha...

diana said...

ramainye yang buat entry pasal ni..

tomato said...

sokong bro . . blog masing2 ada cara masing2 kan . . ape ke hal lah dorg nak kecoh2 . banyak je blog yg merepek macam blog sy ni , xkena beng pon . kalau dah tak suke seseorg tu macam2 lah difitnahnya.. haishh. harap2 cepat isu ni reda . .

Nur Hani said...

setuju, walau ada yg tak hina. tp ada yg membandingkan. sedikit sebanyak akan menimbulkan sedikit rasa negativity bg sesiapa yg mudah terikut dan terpengaruh dr pembacaan dia. lalu mulalah isu kutuk-mengutuk, dan perbandingan yg berterusan. kan kan kan ? :D

Ping your blog