Wednesday, February 23, 2011

Hikayat Kedai Kopi Ep. 8 - Interview Mencari Kerja [Lakonan Ben dan Ujang]

Warong Pak Samad iaitu Warong Wacanaku bersiaran lagi... Kali ni ada kisah 2 pemuda yang sedang mencari kerja di kota...pulang ke kampung sementara untuk menunggu panggilan dari tempat mereka pergi interview tadi... Mereka ialah Ben dan Ujang...hahaha [Memang aku rase nak taruk nama depa je sekarang..]

Ben : Haa....Jang, Ko tak citer lagi kat aku pasal job interview ko tadi. Ce citer..Ce citer...

Ujang: Rilek lu bro... kite pekena air dulu... Pak Samad! Bagi air kosong dua! Suam-suam ek... baru bes! Nak sudu 2!

Ben: Aik...air kosong jer? Biar betol ko ni... Bapak save giler..

Ujang: Bukan aper... aku ada bawak kopi dari CNI nih....Kopi tongkat ali... aku belanja bro sekali... mahal nih sesachet...


Ben: Ok2.....citer la pasal interview tu tadi....Penat aku teman ko nih... Aku ada pengembaraan vlog di Putrajaya jap lagi.

Ujang: Gini.... kire dipendekkan citer la ni ek.. citer terus di interview... ada 3 orang panel. Sorang ni macam Datuk dah... sorang ni gadis cantik cam Heliza.... sorang lagi macho macam Pembawa Wacana. Yang datuk tu suruh aku duduk....jarak aku dengan depa dalam 5 meter. Segan aku dibuatnya...

Ben: Ooo....pastu...teruskan...teruskan...

Ujang: Yang datuk tu tanya la aku pasal apa aku tau pasal syarikat tu... aku dah study dah semalam.. aku jawab la dengan bangganya... pastu dia tanya lagi pasal teknologi terkini...aku jawab jugak dengan lajunya... macam enjin V-TEC dah. Sampai ternganga si datuk tuh...


Ben: Pergh... dahsyaaaaat!!! Lagi..lagi...

Ujang: Sampai la giliran Heliza tu.. die tanya aku dah kawin ke belum! Aku jawab la dah bertunang.. sedih je die aku tengok.. Pastu die terus tanya pasal bab kawin... terkejut aku! Ni betul ke interview keje ni.. tapi aku baru lepas pegi kursus kawin aritu...memang sume dalam ingatan la...

Ben: Ni aku jeles nih.. Heliza tanye gitu ek? Lagi...lagi...

Ujang: Sampai la sorang lagi nih.. muke sebijik macam Pembawa Wacana... ala-ala Chinese set sikit. Aku dah lege dah ni dapat jawab dari dua orang panel sebelumnya... tapi yang ni terkantoi daa... memang terkedu lidah aku...

Ben: Ape dier tanyer? name menteri-menteri ker? Ke tanye pasal akademik?

Ujang: Tak....die tanya 3 soalan.... soalan pertama..... die suruh aku bagi 5 jenis surah dari muqaddam kecuali surah lazim.... soalan kedua.... die suruh aku bagi doa untuk mintak keampunan kedua ibu bapa kita... dan yang ketiga.... makna bacaan duduk antara dua sujud...

Ben: Hahahahaha....... [gelak terguling-guling]

Ujang: [Minum air kopi tongkat alinya tanpa memandang kiri kanan]

Hehehe.....ni hasil dari babak lakonan filem terbaru Bro Ben dan Ujang... trailer dier boleh tengok kat SINI

3 comments:

Unknown said...

lucu-lucu...hahaha...

AnakPakZohar said...

hahaha.. ujang kene asah ilmu keagamaan bfore kawen ni.. haha

Azie Rashid said...

hehe.ujang mesti bule jawab punye.nak jadi bapa orang da xlame lagi tuu