Tuesday, February 8, 2011

Bersin Yang Pernah Aku Jumpa


Dalam sepanjang aku hidup di muka bumi ni...(tak nak campor di muka pintu..muka depan..muka surat dan lain-lain) ada la seciput pengalaman hidup ni yang boleh dikongsi dengan korang semua. Salah satunya ialah... pasal bersin..:D

Banyak jenis bersin yang aku dah jumper... Jadi...aku buat la satu entry berkenaan "Bersin yang Aku Sudah Jumpa". Sepanjang aku jumpe bersin-bersin nih..maka aku bagi la name sendiri..he he.



1) Bersin Harimau Tersepit
Bersin ni...kalau korang nak bagi name kucing tersepit pun buleh gak. Tapi tengok empunya badan la..he he he. Aku terserempak dengan orang yang berbadan besao...tu yang diberi name harimau. Bersin ni seolah-olah korang bersin sekuat hati...nak tercabut anak tekak dek oi...Kuat giler! Macam ekor harimau tersepit..macam tu la reaksi dier....Tersembur habis segala jenis kuman.....gigi palsu pun turut serta kadang-kadang..hehehe



2) Bersin Dari Acheh
Ni bersin aku tak tau la...dier malu ker...dier nak bersin kuat-kuat ker...sebab tengah-tengah.. macam pepatah melayu la kan...nak diluah mati mak....nak ditelan mati bapak... Diberi name dari Acheh sebab bunyi dier tu..."Acheh!" ...."Acheh!".... Sroooooot!! :D :D

3) Bersin Hangat-hangat Tahik Ayam
Bersin ni.....senang citer....bersin yang tak jadi... sempat tarik gear jer..tak sempat tekan pedal minyak...."Haaaaaaa........Huh....Haaaaaaaaa......Huuu" Asyik tak jadi jer.....kesian plak aku tengok..:D


4) Bersin Hidung Terseksa
Bersin ni biasenyer pempuan yang buat...he he. Dier bersin tak kuar ikut mulut..kuar ikut idung kot.... "Haaatt eennn!" Tah lar..susah nak gambarkan... sesape yang penah buat jer tau..huhu

5) Bersin Diam-diam Ubi Berisi
Bersin ni tak dengar langsung! Ni pun selalu dilakukan oleh perempuan. Biasenyer bile di Majlis makan atau depan orang ramai.... Bunyi nyer, "Aat.....nnn"..Bile di rumah tu.....biase la kan....Bersin macam ni tak puas dowh! :D :D

6) Bersin Siraman
Dengar name tu pun dah tau kenape kan...orang tu bersin yang tidak menjage langsung tahap kesemburan air liur nyer... He he he... Sediakan payung sebelum hujan! :D



7) Bersin Tampal Nyamuk Dalam Kelambu
Bersin yang agak slow...tapi bunyinyer macam tampal nyamuk dalam kelambu..."Pehh...Pehh..." Hah? takde orang bersin gini? Adee......adee.......:D :D Korang tak penah jumpe lagi la tu..huhu

8) Bersin Die Hard Stop (Bukan die hard fan tau....)
Yang ni memang kesian...biasenyer yang ade penyakit resdung....bersin susah nak berenti..... duk achum achum...dekat 5 minit pun duk achum achum lagi.... Siap tonyoh-tonyoh hidung lagi sebab gatal kot...



Erm....ade lagi jenis-jenis dier...tapi susah nak hurai la pulak... Cukup ler tu kan... Hehehe. Tapi seeloknya jangan la korang menahan bersin..kerana bersin itu membuang penyakit di badan korang... tahan bersin boleh memberi kesan kat jantung woOo...Jadi, bersin la untuk kesihatan anda...:D :D

9 comments:

aDisH.sHidA said...

bersin hehehhee...kalau shida bersin org akan kata mcm kucing bersin...bersin mcm mau x mau...yg pasti akan 3x

Farhana Sahri said...

xsuka lau bersin no3 tu...hehe..penat tau.....huahauahua

abadi romeo said...

fuyoo..sangap tu..mulut buaya pun jatuh nombor dua bila starting nganga nak bersin..tapi kesian tengok sebenarnya...

abadi romeo said...

fuyoo..sangap tu..mulut buaya pun jatuh nombor dua bila starting nganga nak bersin..tapi kesian tengok sebenarnya...

abadi romeo said...

fuyoo..sangap tu..mulut buaya pun jatuh nombor dua bila starting nganga nak bersin..tapi kesian tengok sebenarnya...

abadi romeo said...

fuyoo..sangap tu..mulut buaya pun jatuh nombor dua bila starting nganga nak bersin..tapi kesian tengok sebenarnya...

abadi romeo said...

fuyoo..sangap tu..mulut buaya pun jatuh nombor dua bila starting nganga nak bersin..tapi kesian tengok sebenarnya...

sarah abadan said...

saye kalau bersin suke tutup idong...takot hingus kluar...hahaha XD

RaNiA said...

byk versi bersin...mana satu anda punya???;p

Ping your blog