Saturday, February 5, 2011

Kisah Bengang Aku Di KL...


Kepenatan aku semalam kerana meronda-ronda di KL.... Penat tekan pedal minyak kete..penat mental...[jem mase nak cari parking]....penat mulut..[duk menyumpah si Tanggang sana-sini..]... macam-macam la.. Penat sampai tak de mood nak berblogwalking semalam. Yang paling penat...penat menahan amarah ku..he he. Aku bengang dengan sesetengah gelagat pemandu di KL!!!

Tadi mase nak cari parking kat jalan yang sangat sempit..[orang KL tau kot..hehe] Aku tersekat la dalam jem.... jalan dari tiga arah nak ke satu arah...arah tujuan tu pulak sangat sempit.. memang jem la wei.... Adoi.... Sape la reka jalan cenggini.....tolong ubah sistem jalan di situ!! Salah tu!


Ok...tu ok lagi...tapi yang buat aku betul-betul bengang ialah sebab sebuah teksi. Ok...gambaran gini la keadaan jalan.... ada tiga jalan...dari barat....dari selatan...dan dari timur....nak ke utara. dari barat tu dua hala...dari timur dan dari selatan tu one way jer....

Yang menjadi citer nyer... mase aku tengah stuck kat junction tu... aku dari arah selatan...mase tu, aku kire duduk antara barat dan timur la... [sebab berebut nak masuk jalan ke utara punyer pasal] Tengah-tengah stuck kat situ...tetibe datang teksi dari arah barat tu...masalahnya die memotong dari way yang salah!!! Dua buah teksi plak tu!! Kete Hilux tengah stuck nak masuk jugak dari arah barat tu....[di jalan yang betul..teksi tu di way yang salah...jalan dari barat tu kan ada dua hala...harap dapat faham nih..aku dah tak tau nak terangkan camner..haha]


Dah la datang memotong ikut suke hati...kete yang nak lalu jalan tu dah takleh lalu sebab ada dua teksi yang *tuuuuuut* tu!!! Pastu mule la nak berebut nak masuk cepat-cepat ke jalan utara tu...dan hampir melanggar kete aku!! Memang aku rase nak menyumpah banyak-banyak kat teksi tu....Kalau la aku boleh sumpah kete teksi tu jadi lipas..dah lame aku akan pijak-pijak kasi lenyek! Huh!

Yang lemahnya...die pulak yang bagi hon kat orang lain! Ape ke hal der??!! Ko yang salah *tuuuuut*!! Memang aku hangin dengan teksi tu tadi... sampai terbuang hangin dalam kete tadi... he he he [penyedap citer je tuh..jangan percaye!]


Tapi nasib baikla isteri ade kat sebelah....die la penenang hati aku... kalau isteri aku takde...dah lame aku melambai-lambaikan jari tengah kat teksi tu... tadi aku baru je nak angkat...isteri aku menjeling...dan menyanyi.... "Senyum...Tak perlu kata apa-apa...". Terus tak jadi nak marah daaa....hahahaha.

Moral citer nih.. cepat kawin! Dan jangan sambut Valentine Day bagi yang Islam!! [harap-harap ada kaitan..haha] Nak tau kenaper? Tunggu entri yang seterusnya...:D :D

Pssst....ada kontest nih....SINI

5 comments:

Udin said...

hurm.. penah gak alami pengalaman mcm ni.. mmg jalan2 kat keyell bikin tensen ja.. jem ja 24 jam.. ditambah pulak dgn sikap pemandu yg mcm ##### lagi bikin panas ja nak drive dlm keyell.. selalunya kalau sy g sana naik LRT ja senang.. huhu..

Zakwan Zainal said...

jln yg sgt sempit???hahaaahahaa

mamawana said...

Geram dan marah silih berganti kan. Sabor...sabor... dlm KL kena banyak sabor. Atau naik jer LRT dan mnrail.

black butterfly said...

taxi skrg mmg cm tu..nk meng jaa tahu,,^_*

Anonymous said...

hahaha senyum x perlu kata apa... hehehe tu la untungnya adik isteri.. hehee

Jom baca Krisis Darurat di Mesir - Mengapa dan Bagaimana