Monday, February 21, 2011

Nasihat Aku Kepada Blogger Yang Baru Nak Famous...

Mari rapat-rapat.... Jangan renggang-renggang..he he. Ni bukan pasal pasangan kekasih...ni pasal nak bagi sedikit ilmu blog nih... jadi terbalik la kan dengan lagu yang tengah popular tu..

Walaupun umur blog aku ni pun baru setahun jagung.... tapi kalau ada je yang aku tau..aku rasa nak kongsi terus.. Tak nak simpan sorang-sorang..... Apa salahnya berkongsi ilmu kan... Dan yang lagi penting...jangan berdengki. Biarla ada blog lain yang lagi maju dari kita selepas dapat nasihat dari kita... Tak kisah pun... sebab aku hanya nak berkongsi dengan korang jer...wujudnya blog ni sekadar ingin berkongsi dan menambah kenalan...di samping nak menyebarkan apa-apa berita atau ilmu yang boleh diguna pakai bersama...

Tak nak jadi macam sesetengah blogger dah mula nak berpuak-puak.... Tolong la jangan... dah famous tu...kekalkan la sifat rendah diri ok.... jangan ada yang mula dah mula memilih dengan siapa nak berkawan.... ada advantage tak kalau berkawan dengan dia ni.... ada kepentingan tak untuk naikkan nama blog aku? ... Aku dah mula nampak perkara ni dah stat berlaku dekat blogger yang tengah nak naik ni....:)

Aku tak nak tuju kat saper-saper...tapi aku dah mula perasan perkara ni akan terjadi jugak nanti.. Blogger baru yang nak naik ni pun dulu penah bertempel dengan blogger femes kan... masalahnya blogger famous ni memang rendah diri...tapi yang baru ni lain...sejak dah famous....dah mula tak nak tegur yang tak famous... Aku cuma memerhati jer...dah ramai blogger yang baru nak stat berblogging mengadu...yang blogger yang baru nak femes ni tak nak tegur depa.... Tu baru nak famous kan..bile dah famous???

Kekalkan sifat rendah diri tu...maksud aku ikhlas dari hati..bukan berlakon depan orang ramai jer.. Sekadar nak naikkan traffic blog...jadi la baik di depan orang.... pastu bila si blogger baru menegur di ruangan lain...tak nak jawab balik. Aku rasa ramai blogger yang baru amat setuju dengan apa aku bagitau ni...

Bukan nak mengutuk ok... sekadar memberi peringatan.. jangan nak nampak baik di dunia blog jer... dunia realiti pun kene baik juger. Dunia fb pun kene baik juga. Cerminkan diri tu elok-elok. Yang kita ni insan biasa...hamba Allah jer di dunia ni... Korang ada pangkat Datuk ker..dah jadi blogger terkenal seluruh dunia blog ker.. bila pegi haji tetap pakai kain putih yang sama dengan semua manusia lain. Jangan nak start berperangai sombong atau berdengki dengan orang lain. Biarla sifat baik datang dari hati...bukan sebab nak dapatkan traffic!

13 comments:

Ujang9897 said...

apa cite..


ce citer ce citer

tomato said...

haa,,sokong2..tak baik la sombong2kan.. err tapi sape yg sombong ? ade ke?huu

apezs shah said...

ape cerit ni..

aish ada yg jadi mcmtu ke..
haish kena selidik ni..
tapi ada benar juga..

Eda Latiff said...

ada gak mcm ni ek..dunia blog ni rasanya lagi meriah kalau tegur semua orang..bukan semata2 nak naikkan trafic..tp lebih kepada nak mengerakan silaturrahim...kan kan..=)

Unknown said...

setuju dengan si pembawa wacana.. :)

Mak Jemah said...

baik...

Mak Jemah said...

baik...

Cik SCC said...

jom kita beramah mesra ;)

nazirulhazwan~ said...

ni ujang la ni.puak2,

farhana sahri said...

lg best lau dpt jmp sesame blogger..hihihhi

sicKo^ said...

btul. nasib aku aku tak femes..

CikAizA said...

terlalu banyak blogger macam tu...

BRO_MONDAY said...

bro wacana : ai laik dis entry...kekal kan sifat kerendahan hati kita walo se femes mana skalipun kita di dunia blog...('',)

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "Jom Join Lucky Draw Ana.Izzty"
2.New Entry "MINTA MAAF kepada SEMUA BLOGGER"
3.New Entry "Online Guna Hot Ticket Internet Hotlink"