Sunday, February 27, 2011

Entri Mengarut Ben Ashaari..

Aku nak mengarut jap sebelum tido.... Aku tak puas hati sebab Man Utd menang la pulak semalam... Jadi bertambah la keinginan aku untuk mengarut.....

Tapi..lepas bace entry Bro Ben yang INI.... aku sedar akan satu perkara...kene ada info...hehehe . Terpakse la kembali kepada info yang berguna...takde mood nak mengarut dah. Jadi...untuktengah hari yang panas melampau ni..... aku nak berkongsi korang pasal tidur..

Tidur baik untuk kesihatan....kene cukup tempoh jam dier....tapi....walaupun cukup tempoh....tak same kalau tido pagi dengan tido malam.... Doktor kata kene cukup 6 jam sekurang-kurangnya kan.... tapi kalau korang tido 6 jam waktu lepas subuh...tetap tak sihat!

Waktu tido yang sebenar ialah dari pukul 9.00 malam hingga 3.00 pagi... Gile ke Pembawa Wacana ni??? Hehehe...memang itu ler waktu yang sebenarnya.... Sebabnya ialah bangun pukul 3.00 pagi tu untuk qiamullail... berterusan sehingga subuh... dan tak tido lepas subuh tu.... tido kembali adalah pada waktu zohor...sebelum masuk waktu zohor...tengah hari la senang citer..itu ler yang sebenanrnya..... Tapi ade ke yang boleh buat?

Itu cara sebenar...aku bagitau jer.... nak tak nak atas korang jugak kan... Aku sendiri pun tak terbuat.... cuma aku sekarang mengamalkan jangan tidor lepas asar...sebab tidor lepas asar boleh jadikan diri kita bengap dan giler! Ini betul-betul....tak tipu!

3 comments:

Sunah Mohammad said...

good info...:)

BRO_MONDAY said...

bro wacana : malam tadi ai tido lambat...3am...biasa lah malam minggu...koh koh koh

micky eyqa said...

ben is the best hehehe

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785