Thursday, February 10, 2011

Perkara Yang Selalu Dibuat Selepas Makan..:D


Aku selalu bangun pagi terus buat sarapan.... dan bukak pc...he he he. Kalau tak, memang dah lame blog ni bersawang... nasib baik pc ku masih panjang umur...walaupun dah old school....tapi setakat nak main game PES2011 tu ok lagi la...:D

Aku terpikir pasal perkara yang selalu dibuat selepas makan sebab aku selalu buat sesuatu bende selepas makan....aku terpikir la...aku sorang jer ke...atau ade orang lain macam aku...hahaha. Takde keje nak pikir bende remeh cenggitu... Dalam banyak-banyak ni ade la aku buat...member-member aku buat...dan mungkin korang selalu buat..hihi

1) Sendawa
Ni adat la kan...lepas makan...bersedawa...burp!! Tapi tak ramai yang ucap Alhamdulillah lepas sendawa... ade jugak yang kate...takleh cakap tu lagi...sebab nak makan lagi..lepas habis baru nak cakap..:D :D


2) Gosok Perut
Haaa....ni memang pantang sebenarnye bagi orang tua-tua... Gosokan di perut selepas makan boleh menyebabkan buncit atau boroi....Dan juga petanda yang si penggosok tu pemalas! Sekarang ramai suke ikut trend artis..artis gosok perut pun nak folo ker?? :D :D


3) Kentut
Haha.....kentut lagi...blog aku dah banyak sangat pasal kentut nih... tapi memang ader... ala....korang jangan tak nak ngaku der... Depan boypren atau girlpren boleh la cover... Depan member atau family sendiri? Pergh...siap lawan-lawan tu kan....yang sana pot pot yang sini pret pret..:D :D


4) Minum air
Ni pun masuk list ker? hahaha.... saje jer nak banyakkan list..tapi tahukah korang bahawa makan tak minum air adalah suatu bende yang sihat? Dan selepas makan baik tunggu dalam setengah jam baru minum air....Mampukah korang? he he he...Aku rase ramai yang tercekik dulu sebab dah biase makan sambil minum kan...hahaha. Cepat buncit la korang...:D


5) Berak
Berak atau bahase baiknya buang air besar atau nyahtinja....[teringat mase belajar sains sekolah-sekolah dulu] :D Ni pun ramai jugak yang buat..lagi-lagi sarapan pagi... masuk jer...terus keluar....pastu lapar balik....he he


6) Tidur
Yang ni pun ramai buat...sebab lepas makan biasenye mengantuk.... Jangan tido!! Banyak penyakit nanti....korang mengantuk sebab badan korang gune tenage nak proses makanan baru masuk tu...Tu jer... jadi jangan tido..nanti bertoksik badan korang..


7) Mandi
Ni selalu dibuat mase bulan puase kan? Lepas berbuker...pegi mandi.. Sebenarnya kene tunggu lame sikit baru mandi...Orang kate boleh jadi buncit gak kalau mandi terus lepas makan...


Haaaa....itu la list sedikit sebanyak pasal lepas makan. Aku rase patut la ramai yang dah boroi kan....Sebab ramai yang buat ape yang aku listkan tadi....he he he. Aku tak buncit... Ade sorang blogger yang aku kenal kitorang panggil gemok sebab die buncit..he he he. Cube teke sape... :D bermula dengan huruf 'U'...:D :D :D

12 comments:

Unknown said...

saye cakap minum air, burrp! alhamdulillah.. 10 mnt kemudian, tidur.heehe

LennMommaChubby said...

secara automatik (bukan sengaja tau)saya akan menggosok-gosok perut selepas mkn. Mcm dah jadi kebiasaan pula...

mrs kayrul said...

haaa...klu aku lepas makan duduk dlu 30 minit..pastu tue baru terbongkang...agak2 boroi tak????

~ AppLe BLosSoM ~ said...

minum air sikit sebelum makan...lepas makan kadang terus lupa nak minum air..;p

Nur said...

asal sme dalam list nih x pnah buat pon...okeyh fine sendawa adalah certain2 time

Unknown said...

ada lagi yg tertinggal tu..bab cungkil gigi..hehe

WanFadhilah said...

lps makan sblm tido jgn lupa gosok gigi.. ehehe

Sarah Abadan said...

lepas makan patotnye duduk2 dulu...relax2...pastu baru bole minum air kan kan..

Sunah Sakura said...

cambest je entry ni...;)

afro said...

kalo aku lepas makan automatisnye akan cari air.. time makan kurang minum skit.. org ckp tak elok..

AfiqahZ said...

haha . cool :D

AfiqahZ said...

haha . cool :D