Wednesday, June 8, 2011

Rasuah Bola Sepak

Sekarang nie ada balik pasal rasuah dalam bola sepak kita nie.... Baru je nak naik, ade balik pasal rasuah.... Harimau Malaya baru je nak jadik harimau yang garang....Dah ada yang cuba jinakkan balik.... Kenapa oit?
Aku cukup tak faham la..... ada orang kata sebab ada bookie yang sogok player...... Siapa bookie tu? rakyat Malaysia jugak ker? Kenapa nak sogok menyogok? Nak tengok bola sepak Malaysia jatuh balik ker? Tolong la hentikan..... Aku baru jer nak enjoy tengok pemain kita main dengan penuh skill dan kesungguhan..... Tetibe ade pulak orang nak rosakkan balik....

Player tu satu hal.... asal nak ambik rasuah ha? Aku tak nak la bagitau pasal dosa mosa nih.... Bukannya tak tahu pun.... Buat-buat tak tau jer derr.....Tapi aku cuma nak bagitau satu jer....korang main bola sepak ni sebab sayangkan sukan bola sepak tanah air ker sebab nak tampung perut sendiri jer? Kalau la setakat na tampung belanja diri... baik pegi jual air lagi bagus.... pendapatan masyuk lebih dari cukup kot....

Amalan rasuah ni la punca kejatuhan sukan bola sepak kita dalam tahun 90-an... Start zaman rasuah la kita kalah di tangan Kemboja...... Start zaman rasuah dulu la bola sepak kita hilang serinya.... Takkan nak ulang balik sejarah lama ni derr..... Aku memang cukup sedih la dengan berita pasal rasuah nie....

Depa duk cakap FAM tak bagus... depa duk cakap player kita tak bagus....Nak bagus macam mane!! Nak suap duit jer keje! Bodoh punyer orang... Kalau betul nak tengok skuad negara main di persada antarabangsa...sokong la depa....sokong depa bukan sogok duit....tapi bagi cabaran lebih kuat.... 

Maksud aku....bagi sokongan moral... bagi sokongan dari segi latihan.... menang kalah adat bertanding.... tak payah nak jual permainan.... Depa tak pandai, depa kalah.... baru la ada persaingan.... ni tidak...kalau duk jual game je keje...biler player rasa nak maju.... Main betul-betul pun bukannya dapat ape-ape kan.... Tu le jadinyer..... 

Please la wei....kepada pemain bola sepak semua.....TOLONG JANGAN AMBIK RASUAH! MAIN DENGAN SEPENUH SKILL YANG ADA... TUNJUKKAN KEMAMPUAN.... KALAU ADA YANG KURANG....BERLATIH LAGI....DAN LAGI.....DAN LAGI..... AKU NAK TENGOK BINTANG TERNAMA DARI MALAYSIA.... AKU DAH JEMU TENGOK CHRISTIANO RONALDO...AKU DAH JEMU TENGOK KAKA.....AKU DAH JEMU TENGOK MESSI.... AU NAK PEMAIN DARI MALAYSIA!!

P/S: GA tengah berjalan lagi....dan aku akan tambah lagi hadiahnya.. dapat lagi orang nak sponsor... Seutas jam tangan untuk lelaki...:) sesape nak join, klik SINI.

2 comments:

Budak Botak said...

Rasuah ni umpama duri dalam daging, sedikit demi sedikit boleh menjatuhkan...

harrazdani said...

diharap tidak menular dengan serius kepada pasukan-pasukan liga super...