Monday, June 6, 2011

Musim Kahwin

Banyak giler sekarang orang kahwin.... memang sumer nyer duk kejar hari cuti sekolah agaknya... Aku rasa ada musim la untuk orang kahwin nie..... Sebab dari pemerhatian aku.... ramai yang kahwin serentak... dalam bulan atau hari yang sama.. macam aku hari nie...ada tiga buah rumah buat kenduri...dalam daerah yang sama... tu yang aku kena....yang tak kena.....tah berapa rumah lagi.....

Musim dier ada tiga kali setahun.... Pertama.... masa cuti sekolah pertengahan tahun....iaitu cuti dalam bulan Jun....macam sekarang nie... Time ni memang ramai yang buat....sebab kalau kat pantai timur nie.... time nie dah lepas musim tengkujuh....

Yang kedua....cuti sekolah penggal akhir...iaitu bulan December... yang nie pun ramai gak.... tapi kalau kat Kelantan....memang kene pilih hari yang sesuai....sebabnya...dalam musim tengkujuh... Silap pilih hari bulan...memang makan gulai dalam hujan la jawabnya......huhu

Yang ketiga.....dalam musim perayaan....tak kisah la perayaan apa...hari raya puasa ker....tahun baru cina ker.... memang ramai... Sebabnya hanya satu jer...nak ramai yang datang majlis depa... Baru meriah kan... Kepada kawan-kawan yang berkahwin di bulan Jun nie....selamat berkahwin yer... Maaf la yang mana aku tak dapat hadir.... banyak sangat nie....:)

P/S: GA tengah berjalan lagi....dan aku akan tambah lagi hadiahnya.. dapat lagi orang nak sponsor... Seutas jam tangan untuk lelaki...:) sesape nak join, klik SINI.

8 comments:

mynameismy said...

tawu xpe ni pun ptg td br blk kenduri sepupu

smpai diri sndiri nk kawen pn xsempat tawwww uwwwaaaa

pha is said...

time orang sibok nak kawen ni, aku pon sibok jugak... hehehe tak caya tengok sini:
musin kawen

syrupmasin said...

haha..betol2..ade musim2 nye kenduri nih :D

e r a a r u s b e r r y said...

banyak kan org kawen . yeey . ak senirik selalo cakap seniriksenirik . bila la ak kawen . sapa la jodoh ak . ngee . yang dah kawen tuh dah pasti tau dah jodoh mereka . syokk laa :D

kella said...

haah.. frust jugak.. ramai kenduri kawen kawan2 tak dapat nak hadir.. jauh jauh..

apa pun semoga setiap perkahwinan itu berkekalan hingga keakhirnya..

SoLy SoLicious said...

ramai kahwin...perut senang hati dpat makan gulai kenduri...... heee

vampire's lovex said...

inilah yg dikatakan musim mengawan hehe

aizamia3 said...

semalam aje 4 kenduri kahwin.. kalau buat peta tu cukup satu pusingan.. rumah -> kuang -> p.j -> serdang -> rumah

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785