Monday, June 13, 2011

Blogger Otai vs Blogger Tak Otai... Sape Lagi Otai??

Daripada berpuluh-puluh blogger otai nie.....ada yang kene hentam....ada yang kene puji...ada yang tak kenal pun sape yang otai.... Aku pun tak tau sape yang dikategorikan blogger otai.... Bro Ben? Kembar aku jer...he he. Kembar aku yang baik dan suka bantu blogger yang baru nak kenal dunia blogger nih.... Otai ke dier? Tah la.. Femes ade la...sebab dier sendiri pun tak ngaku otai....he he he.

Jadi siapa blogger otai? Aku? Ha ha ha ha...bantai gelak je ler.... Aku ni sangat la jauh nak dipanggil otai... Aku ni cuma seorang blogger yang baru dapat identiti diri dalam dunia blogger..... Baru dapat grab hala tuju... Baru dapat tau ke mana aku nak bawak blog aku ni..... Korang? Aku tak tau la kan....Terserah kat  korang... Nak bawak ke jalan yang benar ker....nak bawak ke jalan kutuk-mengutuk ker.... nak bawak ke jalan gosip menggosip ker.... Tak kisah....itu jalan korang....

Jalan aku? Jalan aku ialah santai berceloteh....ikut suka jari jemari aku...tapi yang penting....aku nak sampaikan mesej......dan mesej tu untuk kebaikan sumer.....sambil bergelak kecil depan PC sorang-sorang...he he.

Blogger tak otai ni sape pulak? Senang je la kan....sesape yang tak otai...kirenyer dier tu tergolong la kan... Tapi yang peliknyer....tak jugak! Sebab korang dah ada blog....ada cara tersendiri nak promote blog...siap ada blink-blink lagi....siap ada scroll-scroll lagi.... Maknanya korang pun dah otai! Otai dalam menghias blog korang....Kirenyer blogger otai la kan...... 

Amacam? dah start pening? he he he..... Maksud aku senang jer.... blogger yang dikatakan otai ni adalah benda subjektif.... Kalau kite respek seseorang blogger.... Aku rasa cukupla dengan respek tu...kita kategorikan blogger tu golongan otai..... Sebab respek, berjasa, dan baik... Bukannya seorang blogger yang penuh dengan hasad dengki.... kutuk mengutuk....hentam menghentam... dan lain-lain lagi...walaupun dier tu seorang blogger yang hebat..tau sumer benda dalam blogging.... Bagi aku....dier bukan blogger otai..

Nampak? Setiap orang ada list blogger otainya tersendiri..... Bagi aku...Bro Ben seorang blogger yang otai... Dan ramai lagi blogger yang aku anggap otai....even blogger baru.... Sebab blognyer banyak unsur kebaikan....Dan aku respek blogger yang memperjuangkan kebaikan bersama nih.... Depa lah blogger otai dalam hati aku....:)

GA aku masih lagi berjalan hingga akhir bulan nie....  Sape nak join, klik SINI...

17 comments:

::thexieza:: said...

susah la nak jd otai..
huhu..

Isteri Encek Bard said...

masih jauh perjalanan untuk smpi ke tahap otai

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

bukan sng nk jadi blogger otai...kne dapat respect dri blogger lain...kne ade identity dlm blogging...ssh tu...jauh lagi nk sampai ke sana...hehe

-Yok mampir diluk = tuntut hak pusaka ketika mereka masih ada...segera..!!!

risa said...

hehehe otai ke tak itu kisah kedua kan....yg penting kite menulis bersebab..kan kan kan

☀ Izzaty Hedry☀ said...

ssh la nk jdi blog otai ney ... wlwupun follower rmai tak smsti nya kita dah otai .. btol dak ..;P..
if y dah rmai n setiap entry dya da blogger komnt itu bwu d kta kn otai kot .. seimbang dgn follower n komnetor..;p

Nikmat & Kehidupan said...

blogger otai tu bila blog ade banyak readers (bukan followers).. bila setiap entri berkesan kat hati pmbace.. :)

mas saari said...

saya blogger picisan je...huhuhu

Aesya Zealous said...

blogger otai adlh blogger yg mnyumbangkan dan berkongsi pendapat dan karya tersendiri disamping diterima org ramai terutama blogger dan juga bukan blogger. pndpt sy lah..hihi rasenye takde la ramai sgt pun otai blogger ni..

Orang Kampung said...

aku sntiasa newbie.. haha

Ben Ashaari said...

hang nak buat aku menangis ka ??huwaaaaa.. haha..thanks bro..

Ardini Humaira said...

wah3... bro ben memang otai kan :)

Budak Botak said...

Budak botak jual petai ja, ha3...

Entry terbaru -> Junrey Balawing Dari Filipina Kini Manusia Terendah Yang Baru... (",)

Cik Pulau said...

tak habes2 dengan manusia yg suka menghentam ni kan.. tak paham..

papepun.. bro dgn abg ben dah tahap otai.. hahaha..

ape itu otai??? ntah.. lalala

Ujang9897 said...

semua blogger yg lebih senior berblog dari aku, aku anggap otai..bukan dari segi umur tapi segi pengalaman dlm blog..=)

K said...

setuju dengan bro wacana!!

bro, tolong keroro cari krew jom?? hehe XD

suha said...

bro wacana blogger otai cik suha (^_^)

Admin said...

Salam.
Saya pernah buat entri apa maksud OTAI.

Bca sini:
http://www.hasrulhassan.com/2011/03/apa-itu-otai.html