Friday, June 10, 2011

Konsert AF 9 | Apehal Kecoh-kecoh Nie? Waklu..

Sekarang kecoh pasal AF 9 pulak.... AF tu sebenarnya singkatan bagi Akademi Fantasia... Owh...sumer dah tau ek... Ingat tak tau tadi.... Maknenyer sumer amik berat jugak la pasal AF ek... ingatkan singkatan untuk Amy search Feewit tadi.. he he he. Aku dengar diter Konsert AF 9 Final dibuat dekat masjid? Betul ker?

Kalau betul... "bagus" la kan... boleh la sumer pegi solat kat masjid tu... Solat la maghrib dulu kat situ.... pastu tunggu isyak terus... Dengar-dengar la dulu tazkirah maghrib tu... Mesti Tok Imam kat masjid tu sentuh pasal konsert.... Haaa.....boleh la dengar dulu apa kata tok imam.... Bagus tu...Ilmu free tanpa bayar.... Tak penat dan tak letih nak terkinja-kinja mendengar kosnert.... Duduk jer duk dengar tok imam berceloteh santai kat depan...

Lepas tu....boleh la kalau nak pegi konsert tu.... Pastikan solat isyak dulu yer.... Hah? Nanti ketinggalan untuk konsert? Rilek la.... Solat selalu lambat jer....takde pulak nak risau kan..... Mane tau....ajal mati time duk dengar konsert AF tu.... Mati dalam keadaan tertinggal solat isyak.... Parah derr.... Dah la mati duk dengar orang menyanyi.... Bukan orang bagi dengar dua kalimah syahadah.....Ish....ish...ish...

Agak-agak ade tak nak kumpul kat masjid dulu sebelum pegi masjid? Kalau ader pun sikit giler la gamaknya..Macam Konsert Hari Belia hari tu....dekat jugak dengan masjid besi tu.... Tapi yang datang solat berapa kerat jer.... yang konsert AF 9 nie dengar citer lagi dekat..... kalau tak ramai jugak kat masjid tu...Memang teruk giler la umat islam sekarang.....

Sekali masjid pasang orang mengaji lepas solat isyak.... duk bertembung dengan orang menyanyi kat konsert.... Alamak.... nak marah imam masjid ker....nak marah kat saper? Imam pulak ada mengajar dekat masjid tu.... mengajar mengaji.... Duk bertembung pulak dengan lagu-lagu dendangan penyanyi AF nih... Entah pass ke tidak depa tu pasal mengaji nih.... Nak tutup telinga kanan, bukak telinga kiri dengar konsert? Agak-agak la ....

Sape yang minat AF....agak-agak la sampai nak meminati AF sampai merendahkan martabat masjid.... Kesian orang dalam masjid tu nak beribadat.... Kalau konsert tak pasang sound system ok la kot.... Ni komfem bapak kuatnyer sound system dier... Konsert hujung kampung pun boleh kita dengar....inikan pulak duk dekat-dekat.... Tak pasal-pasal duk ganggu orang beribadat...tak pasal-pasal dapat dosa free.... Yang datang dengar pun sama dapat....sebab sokong aktiviti tu.... Jaga-jaga....

Senang citer...Tak payah la pegi sana... Dengar dan tengok dari umah je ler.... Boleh duduk dengan family sambil mengunyah kacang....lagi syok.....Tak pun dengar AF 9 sambil buat entri blog....buat entri pasal GA aku lagi bagus..... dekat  SINI... he he he. Tak pun bagi gadis-gadis muda nie....layan je Imam Muda...carik calon suami....hihihihi

10 comments:

mas saari said...

Mas kena tengok AF ni sbb suka tengok Hazama nyanyi...hehehehe

tapi tengok kat TV jelah...apa guna beli tv 40 inci tu! hahahahaha

sambil tgk sambil update blog!

Munna said...

btul...xpht pg lah.buang masa buang duit.cinonet je nmpk pn.

Sal Saari said...

nak berhibur biarlah berpada2
jangan sampai melalaikan..
Solat tiang agama..
konsert..bila2 bole tengok bukan wajib pun lagipun astro mesti buat siaran ulangan punyeee..

Ujang9897 said...

waktunya tak sesuai..harap lps ni takda perkara yg sama berulang

Kathy Tuah said...

dari AF1 sampai ke AF9 langsung tak pernah layan..apatah lagi nak tengok konsert.. harap lepas ni tak adalah benda macam ni berlaku lagi..

Rozali said...

Assalamualaikum PW

tak layan AF tu....

Wassalam

Abang Long said...

Salam...den x brani nak komen lebey2 pasal AF ni coz peminatnya ramai gler. Kang habis blog den kena AFKUAR ish3..

http://abanglongonline.blogspot.com/2011/06/bangga-tiada-dara-part-2.html

misz h0neyz said...

hYe...
j0m j0in GA h0neyz http://miszh0neyz.blogspot.com/2011/06/like-giveaway.html
;)

Cik Asma BLuppy said...

xpyah tgk la konsert af tu. mcam xhormat masjid je.

udin said...

betui2.. better dok umah ja.. lagi better.. harap2 lepas ni penganjur pikir dulu lokasi yg bersesuaian.. hiburan2 gak.. jgn sampai gadai agama lak kan.. haha!

Ping your blog