Wednesday, June 29, 2011

Israk Mikraj | Betul ker?

Ops.....jangan salah faham dengan tajuk tu.... Aku sangat mempercayai peristiwa Israk Mikraj.... Dan aku rasa korang pun mempercayai peristiwa tu..... Cuma....korang menghayatinya atau tak? Korang mendalaminya ke atau tak? Itu isu dier....

Semua orang tau akan kisah-kisah ajaib di sebalik peristiwa tu kan..... Kisah perjalanan nabi kita Muhammad S.A.W berjumpa dengan Allah... Ke ade yang tak tau nie? Ok...ok....kepada yang tak tau... Sila la bace di LINK ini.... Semoga tau la lepas nie....

Ok....dah bace....dah tau la kan.... Kalau tak tau MESTI BACA.... Mesti ambik tau.... tu wajib diketahui..... Bagi yang dah tau.... korang rasa apa-apa tak baca citer tu? Tak rase apa-apa kan..... Itu menandakan tahap iman kita lemah giler.... Lembik macam agar-agar je la der.... Sebab bagi orang yang imannya kuat dan kental... menangis bile mengetahui kisah Israk Mikraj nie... Takutnya dengan azab Tuhan... Betapa hebatnya kekuasaan Allah kalau nak banding dengan kuasa manusia nih.... 

Cuba bace balik citer tu....cuba renungkan....ada rasa terharu dan teruja tak? Kalau tak....memang tak kuat lagi la iman tu... Aku pun sama! Ha ha ha.... Tapi kan....dah tau tak kuat iman... jadi kene la usahakan untuk kuatkan iman kan.... Langkah pertamanya..... Jangan tinggalkan perkara WAJIB dalam agama dan usahakan supaya tak tinggal jugak perkara SUNAT.. Salah satunya...menutup aurat dan tak tinggal solat....

Kalau yang WAJIB pun selalu tertinggal.... hmmm.... APAAA PUN TAK BOLEH la jawabnya...

P/S: Entri WW tadi jawapan nya lain sikit.....walaupun ada kena mengena...:)

4 comments:

iniialahaku said...

dari mula perjalanan lagi dah gempak...smua jadi dalam masa 1 malam...

TeAqArH said...

perajalan 1 mlm...satu perkara yang kite x boleh pertikaikan..walaupun pd mata kasar ia nampak mustahil..dengan kehendak ALLAH..semua terjdi..
solat da dpt dikurangkan sampai dpt 5waktu..tp kite masih culas nak penuhkan 5waktu ni..

Pojiekyra said...

cool entry :D

Abang Long said...

Salam...Info yg berguna! Aku dah baca link tuh..mula2 baca sekali tapi xnangis..pastu baca lg, xnangis gak.. then baca lg, masih xnangis2 gak..adoi ai..iman aku lemah gler nih.. kena g kursus balik.. yang pasti, hati aku memang tersentuh w'pun xnangis2...isk3

http://abanglongonline.blogspot.com/2011/06/ilmu-pelaris.html

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785