Friday, June 10, 2011

Perempuan | Pasal Makan

Sebut je pasal perempuan...banyak yang aku terlintas...ha ha ha. Jahat giler kan... tapi bukan nak kutuk pun... nak bagitau ape yang aku selalu tengok dan perhatikan jer.... Kali ni pasal makan..... Jap...aku pun tengah makan nih.... cicah biskut kering dalam air milo panas.... nyum nyum.... Sebelum tu... aku ada buat GA untuk korang.... Boleh klik di SINI.

Okeh....pasal makan.... perempuan nie ada kisah nyer yang tersendiri.... yang paling banyak berlaku...makan tak habis! Betul tak? Ambik bukan main sedap ikut hati lagi....Time makan....mesti pass sikit kat teman sebelah...kalau tak boypren....tunang...tak pun suami....Macam mane suami tak boroi kan...he he he.

Ni la paling banyak berlaku....Ade jugak yang dah amik sikit...tapi tetap jugak tak habis.... Kenapa yer? Yang habis makan tu ader jugak...ni kebanyakan yang aku tengok... Makan pun selow-selow.... yelah... nak makan laju-laju....dipanggil pulak si gelojoh kan... Makan sesudu....lap-lap sikit... makan sesudu... lap lagi... Pastu minum air seteguk... Sambung ngumpat...ha ha..

Tak semua okeh.... tapi tu la aku selalu lihat dan tengok... Kalau tanya kenapa tak habis.... Selalu bagitau makanan tak sedap.... Time ambik takde la pulak pikir sedap tak sedap kan.... Ambik la setakat memadai... Ada jugak cakap nak diet....risau nak makan banyak... Kalau yer pun... ambik jela sikit terus... Tak perlu la ambik banyak kan.... Tak pun bungkus bawak balik...Haa...ni pun ramai gak... Nanti aku citer di next entri...hihihi [dah ader dah ape nak aku taip nih..^^]

Korang mesti tau dan penah tengok kan... aku saje je mengupas sikit dalam entri nih... Yang lain sendiri pikir.. Sebab ade jugak yang makan habis elok-elok jer... Yang selalu makan tak habis tu.... cubala ingat si petani yang penat-penat tanam untuk korang makan tu.... Daripada korang tak habis makan tu...Baik bagi kat depa ni...Depa nie dapat sesuap nasik pun dah bersyukur..... Elakkan membazir makanan.... :)

17 comments:

Isteri Encek Bard said...

adeh sentap ngan entry nie... thank PW sebab buat entry nasihat nie.. pas nie akan cuba untuk tidak membazir

♥Mrs.Eady♥ said...

adesss....tersedak!!

Cik Miera said...

haha... no komen.miera xcam tu...hihi

mynameismy said...

ni mesti topik pg tadi kat MHI ni kan.;D

My ade hantar sms pg tadi M Zul siap bace kan lagi hahaha

Munna said...

sy pun slalu mkn xhbis, tp bkn psl amik byk2 tp bila order nasi mmg tkg masak tu ltk byk...bg sy pulak xpelah nasi belen tu, sbb perut pun dah xmampu nk isi.xkan nak paksa2 mkn pulak...xpsl2 terkeluar balik muak pny psl. mkn skdr yg perlu je utk kenyang,bkn btl2 melantak.

cik husna said...

tak dinafikan, ade betul gak entry neyh...
terasa la jugak skit..sebab tak selalu wat, kdang2 jerk..huhu

wanda arry said...

klu xhbis wanda pass ke inchik harapujee je..

msredcheesecake said...

mr pw,
kadang2 msred makan tak habis gak...tp selalunya habis licin...

vampire's lovex said...

orang rumah dia lettew makan selalu tak habis,bg ke suami plak.. hehe sharing is caring. haha

kakchik@ella said...

Saya tak membazir sebab saya pass kat org sebelah.

Org kata .. untung sapa dpt saya sebab makan sepinggan boleh kongsi dua org, beli baju sepasang boleh pakai bertahun2. mana de membazir??? hihi.

CikAizA said...

hahha.. nasib baik aiza bukan jenis gtu.. mustahil makanan x abis kalau aiza yg amik... kalau bab laki bini plak... mama mengelarkan dirinya DBKL.. pasal dia yg selalu menghabiskan makanan2 yg anank2 mahupun lakinyanya.. heheheh

Abang Long said...

Salam...banyak kali gak gitu..org umah aku pon sama gak..bila xhabis pas kat aku..last2, aku yg gemok..ish3

http://abanglongonline.blogspot.com/2011/06/bangga-tiada-dara-part-2.html

nini said...

btw it depends...kalau perempuan tu jenis yang k.e.d.e.k.u.t...erk ekcelie bukan kedekut, berjimat cermat sebab dia bukan orang kaya, dia tak macam tu....erk ni pengalaman sendiri...sebab aku pun miskin je kan..=( so sangat menghargai apa yang aku makan walaupun sumtimes tak shedap.....

risa said...

erkssss..meh ajak saye makan..gerenti licinnnnnn
kalau boleh org punye pon saye sebat..ekekeke

fierapirot said...

tajuk entry PW ni fiera dengar pagi tadi topik dekat MHI hari ni...fiera selalunye makan habis je...licin lincau je pinggan fiera..kekekeke

yatie Awang said...

ada ek??? lain kali makan kena habiskanlah...haha

Dunia Aku said...

salam..kita nak jemput sesiapa sahaja yang berminat khususnya yang berada di Terengganu untuk menyertai Cabaran Daisy Sehebat Chef (pertandingan mencipta resepi kek dan biskut). Untuk makluman, cabaran bagi Zon 1 akan berlangsung di Giant Kuala Terengganu pada 18 Jun ini.Borang penyertaan boleh diperoleh dari akhbar Kosmo. Terima kasih.