Sunday, June 19, 2011

Pak Pandir Dengan Kelambu

Nak dijadikan cerita, pada zaman dahulu, ada seorang lelaki bernama Pak Pandir yang tinggal dihulu sungai di sebuah kampung. Nak dijadikan kisah lagi, tinggallah seorang polis berjiran dengannya. pada petang yang hening itu, berjalanlah Pak Pandir ke kedai untuk membeli kelambu kerana rumahnya terlalu banyak nyamuk. Sekembalinya dari kedai, dipasangnyalah kelambu itu pada katil bagi melindungi dirinya dari nyamuk.

Pada malam itu, datanglah polis si jiran tersebut ke rumah Pak Pandir untuk berborak-borak. Dicari-carinya Pak Pandir tetapi tidak berjumpa. Akhirnya keluarlah Pak Pandir dari bawah katil. Terkejut si polis kerana Pak Pandir tidur kat bawah katil sedangkan di katilnya ada kelambu. Bertanyalah si polis,

Polis: Asal ko tido bawah katil?
Pak Pandir: Saja....nak tipu nyamuk...

Jom Join GA.....klik SINI...

11 comments:

Mohd Hazwan Hashim said...

haha ..gempak punya cita..wakaka :)

fyna said...

erk.
mmg 'pandai' pak pandir tue.
:)

miss A said...

hahahah terer lah pak pandir hehe

pha is said...

aku tak tau sapa yang terrer.. pak pandir atau nyamuk... hehehe

harrazdani said...

mana perginya penyayi pak pandir...dengan lagunya yg remeh temeh...;)

Andrik McVean said...

gosh....macam lah nyamuk tu x leh cari pak pandir tu

Sunah Sakura said...

ahahaha! kelakor!

Rozali said...

Assalamualaikum PW

pak pandir tu tipu nyamuk ke atau tipu polis tu...he he

Wassalam

Srikandi Bonda said...

hehee.. pak pandir alaf baru. pandai betul ya.. ^___^

FaTinFiRDaUs said...

erkk.. hahaha

mas saari said...

hehehehe..kreatif lah pak pandir ni!