Thursday, August 11, 2011

Berbuka Puasa Dengan Daging Babi ? | The Star

Aku.....aku.....(style percakapan mamat Khalid).....Aku.... Speechless... Biler... biler.... baca artikel nie di akhbar The Star.... Menu cadangan untuk berbuka puasa dalam slot Ramadhan Delight.... Menu suggestion untuk berbuka puasa....Menunya Morganfield's Sticky Bones.... Subtitle selepas tajuk besar tu.... ditulis begini...."Authentic prime pork ribs will certainly delights your taste buds"... Ape ke jadahnyer wei??!

Klik untuk ZOOM...
Aku harap benda nie takde pape pun... Cuma nak tau jer.... Menu Ramadhan delight nie bai...Biler sebut pasal menu untuk Ramadhan....korang rasa sape yang tertarik nak makan? Mesti orang islam kan? Kalau benda nie yang dihidang.... Tak ker benda haram yang masuk dalam perut kita dan jadi darah daging.... Kenapa perlu diselit dalam Ramadhan Delight?

Sumber asal citer nie aku ambik dari orang nie ( LINK ). Dan paper tu sememangnya dari Star Special bertarikh 10 August 2011.... DINING OUT page 7.... Aku tak beli paper The Star.... so, sesape yang beli paper tu...sila sahkan... dan komen di sini... 

Aku harap sebagai orang islam....sila la prihatin pasal benda nie...Sila la sebarkan sebagai info dan jugak memperingati kepada pemilik restaurant nie....Sila jaga sensitiviti umat islam.... Aku cuma inginkan kepastian.... Kalau benda nie just salah faham....ignore it....:)

P/S: Tu terang-terangan daging babi...kalau ada unsur babi dalam ramuan rahsia...Macam mane nak tau ek?

9 comments:

Kumbang Jingga said...

eh biar betul..isk2

Nini Mohd said...

apa kaitan ngan berbuka puasa nih?
saya baca artikel tu, takde plak cakap tu menu berbuka puasa. rasanya ni artikel pasal pembukaan cawangan restoran tu kat KL. errr...tak tau la kalo saya terlepas pandang.

Browacana said...

@Nini Mohd: Sebab tu nak kepastian... sebab sumber asal cakap ada kaitan....

aizamia3 said...

nak selamat.. berbuka je kat rumah.. ;)

mamawana said...

Menu buka puasa ke tak puasa ke jangan masuk kedai2 makan kalu sah2 bukan Islam punya. Mcm nak pinang anak org kena tahu emak ayah datuk nenek keturunannya. Ada sawan ker tak ker, Islam ker tak ker? Nak makan pun kena cam tu juga. Tengok pekerja seksi jaga akhlak ker, tokey ker apa ka. Baca doa sejak dari rumah mintak petunjuk nak dapat makan kat kedai2 yg halalan toiyiban ajer... Maafin guwe. Emo plak.

FaKArePa!n said...

dia nak post bulan lpas kot artikel tu..silap timing lak masuk bln ramadhan.. bangang btol the star ni..

Anonymous said...

Puak kafir semakin biadap

ⒷⒽⒶⒾ ⒸⓄⓄⓁ said...

mcm2 laaa..

aizulhisham said...

Sokong Nini Mohd. Mane ade cakap menu ni untuk buka puasa. Kan Segmen Dining Out yg tertulis atas paper tu. Keseluruhan artikel pun takde jemput org islam utk buka puasa kat situ. kene faham fakta betul2, kalau tak, jd mcm sekarang la. asik berbalah antara kaum..