Saturday, August 13, 2011

Bunuh Mak Bunuh Bapak

Apa nak jadi dengan masyarakat kita nie.... Semakin jauh dengan ajaran agama dan sunah Nabi... Macam mane orang bukan islam tak pandang serong kat kiter....Kalau kita sendiri lagi jahat dan bengong berbanding depa... Ajaran agama sendiri tak nak pakai... Duk pakai ajaran setan dan hawa nafsu....Ni le jadinyer... sampai mak bapak sendiri pun nak dibunuhnya...

Membunuh tu pun tak digalakkan dalam islam...Kecuali dalam peperangan atau golongan murtad... Masalahnya golongan murtad nie takde pulak yang sanggup membunuhnya.... Undang-undang sendiri larang bunuh depa nie... Mana tak naik kepala... Yang dibunuhnya mak ayah kandung....tak ke bengong tu?

Seteruk mana mak ayah kita...tetap mak ayah korang....dan tetap berdosa besar jika bunuh mak ayah kandung.... Jika depa tak ikut ajaran islam... bagi ler nasihat...tapi masalahnya kalau mak ayah tak ikut ajaran agama...anak-anak lagi la... Tunjuk langit sana sini la jawabnya... hidup tak lekang dek parti-parti liar..

Bila nak bagi tazkirah....cepat-cepat tutup telinga... bila ada forum agama...cepat-cepat tukar chanel... Macam mane nak sampaikan mesej kepada golongan sesat nie? Aku harap sipulan yang dah ditangkap tu diberi sedikit ceramah tiap-tiap pagi dia bangun subuh... Bagi percikan cahaya nur ilahi sikit dalam hati hitam legam dier tu...

Salah sape? salah dier ke bunuh mak ayah dier? Tak....bagi aku bukan salah dier seratus peratus...salah kita jugak....sebab kita tak sebarkan apa yang patut kita sebarkan.... Kita sebarkan apa yang ada kepentingan dengan kita jer....Yang mana kene batang hidung....but dek jer... Buat-buat tak nampak....

Kita nie....as bloggers... kenela main peranan pasal hal nie... Bukannya sekadar nak dapatkan traffic tinggi tapi abaikan masyarakat sekeliling.... Buat entri sekadar kepentingan diri... sekadar mengutuk kaum sendiri... Tapi tak terniat nak mengangkat martabat jatidiri yang dah lama terbaring..tidur tak de orang nak kejutkan..  Bagi percikan sudah... tak payah nak bagi unggun api...

P/S: Sedih dan risau dengan keadaan masyarakat kita....

2 comments:

miss inna said...

bila dh hilang rasa peri kemanusiaan tu,mak bapa pun sggup kena bunuh jg.pdhl dorang la yg jga kita dr kecik lg..

FaKArePa!n said...

ada baca berita psl ni dalam metro td.

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785