Wednesday, August 24, 2011

Isteri Nak Pitam | Makcik Mintak Sedekah

Ni citer masa aku pegi shopping semalam... Time aku pegi shopping dengan wife aku di Masjid India... Aku pick hari weekday sebab nak lari dari jem jalan....Tapi nampaknya aku silap... Jem jugak la der... Hadoi... Tapi mungkin tak seteruk pegi weekend kot....

Sampai je kat situ...Aku parking dekat park per entry..... Jalan la jauh sikit.... Mula-mula tu energetic la aku dan wife.... Sebab cuaca pun takde la panas sangat haritu.... Bila dah setengah jam duk bersesak dalam lorong kedai tu.... Wife aku yang sedang mengandung nak masuk 4 bulan nie mula dah gelap mata... Haaa.....sudah....

Aku pun bagi cadangan berehat kejap di kaki lima... Sekali ternampak ruangan tangga ke tingkat atas bangunan... Aku dan wife lepak jer situ...Bagi pening dier reda... Aku jadi nurse bidang terjun sat.....Ingat nak bagi CPR....nasib baik di bulan puasa...he he he....

Tengah-tengah duk recharge tenaga tu....Kitorang duk perhati dekat sorang makcik mintak sedekah nie... Dia duk depan kitorang jer.... Dalam 5 minit....makcik tu dapat lebih kurang RM20!! Giler kaya makcik... Terus aku dan wife dah tak gelap mata dah....ha ha ha...

Cuba bayangkan kalau setengah hari dia duk situ..... Agak-agak boleh kira guna formula matematik tak? Anggaran aku.... Makcik tu dapat hampir RM1000 sehari!! Pergh..... Tu kalau makcik tu dapat around RM4 seminit la.....pengiraan secara kadaran yang simple.... Kalah pekerja swasta beserta bonus tahunannya...he he..

Lepas rehat dalam sepuluh minit....aku dan wife sambung balik berjalan-jalan....tapi arah perjalanan tu dah ke parking kete...he he.... Dah tak larat dah.....nasib baik dah beli terus masa mula-mula singgah tadi... Kalau nak usha semua dulu....jawabnyer tak beli pape la....

Nasihat aku kepada suami isteri yang sedang mengalami proses mengandung... Jangan pegi ke tempat sesak! Tu nasihat ikhlas yer..... sebab takut nanti isteri kita pitam kat situ terus.... Kurangkan la loading kerja dan berjalan-jalan tu.... Jaga baby leklok...

P/S: Sampai je rumah....terus terbungkang...ngahaha... Tapi terawih tetap dilaksanakan....Alhamdulillah...

9 comments:

Ibu Muda 30series said...

sy bertenaga mengukur jln TAR tu walau ketika tu agak sarat....hehe

azila said...

tulah..semalam ben bagtau gak pasal ni.kagumnya wife leh berjln sampai ke sana, sbb minggu lps kami p PKNS Bangi, konon2nya nak p cari barang raya..tp masuk xsampai 5 minit dah gelap mata nak pitam...last2 balik tgn kosong:)

Rozita Ceritaita said...

tak yah gi la berjalan kalau tengah camtu... nasib pitam je buatnya pengsan lagi haru...

fuyooo.. banyak makcik tu dapat.. ke hari tu je?

Sharifah Nadzarah said...

nasihat yg berguna...
sy pun masa pregnant anak 1st dulu kebetulan bulan pose..pun pitam bila jenjalan kat tmpt ramai org...

halila Ibrahim said...

Panas la kalau bersesak2 ...tu yg penyebab pitam.. sakit kepala tengok ramai org..

ApiH said...

duk umah je.. biar laki yg shopping semuanya... heheheee..

aizamia3 said...

cari je tempat yang mudah untuk beli dan balik.. tapi paling penting kesihatan isteri dan baby perlu diutamakan..

yanamib said...

mesti makcik tu dpt habuan sket je..yg ribu riban tu, ketua sindiket yg dpt..dem! =.=

meen said...

tahu xpe, kesian yang peminta sedekah kat jalan TAR. minggu lepas kebetulan kawan saya terserempak, seorang yang disyaki ejen diorang kot, sergah and maki pengemis tu kerana duit yang pengemis dapat tuh x capai target dia. Astargfirullah