Wednesday, August 10, 2011

Safee Sali Dapat Tawaran Ke Bundesliga Jerman

Sape sangka... Safee Sali telah berjaya memikat kelab dari Jerman.... Haaaa..... Kan aku dah kata... Safee Sali sememangnya berada di tahap jauh ke hadapan berbanding pemain lain di Malaysia.... Tengok la cara dier bermain dan kekuatan fizikalnya... Dan yang paling penting sebagai striker utama nie..... Finishing dan jugak movement offball dier.....


Kalau nak tau...movement offball nie... cara dier membuka ruang kepada pemain lain di padang semasa dier tidak memegang bola.... Dia tau mane nak pegi.....tak lost dan tak statik jer.... Selalu bergerak membuka space kepada kawan-kawan membuat hantaran atau melarikan defender.... Haaa....susah nie....

Walaupun begitu....berita tawaran Safee Sali ke Bundesliga Jerman nie masih di peringkat awal.... Segala perbincangan masih belum diputuskan lagi..... Kelab mana pun masih belum diketahui.... Ni sememangnya benar...Cuma tidak diketahui status nya...

Jika benar la Safee Sali akan ke Jerman... Aku harap dier bermain dengan sebaik mungkin di sana.... Tak kisah la liga peringkat mana pun.... Janji dapat pengalaman bermain di negara asing nie...suatu yang boleh menigkatkan lagi permainannya dan jugak untuk Malaysia.... 

Buat pemain Malaysia yang lain.... berusaha la lagi....Bukan sekadar nak bermain baik di liga tempatan jer... Cuba la bermain dengan sehabis baik supaya kelab luar berminat nak dapatkan korang.... Syafiq Rahim pun mungkin akan menjejak kaki ke Indonesia... Sape lagi lepas ni? Ade yang akan ke liga Inggeris tak? :)

P/S: Jauh perjalanan, luas pemandangan, matang pengalaman.....

16 comments:

iMBobo said...

dgn kelab apa dia akan beraksi ye.. boca jr?

Pembawa_Wacana said...

@iMBobo : Boca jr tu Argentina ler.... he he....Ni German... Harap-harap bayern Munich...ha ha

kiera'sakura said...

Alhamdulilah..

klu kita buat sesuatu tue dgn bersungguh2 insyaAllah ade imbalan nye yg laen menanti..

wanda arry said...

baguslah...pencapaian yg boleh dibanggakan :)

mynameismy said...

perghhhh giler lahhhh pak cik kayoooo!

Isteri Encek Bard said...

wahhhhh safeee

ArulchelseA said...

byrn.??..heheh..insyAllah..klau de rezeki..

farhan said...

dgr cite kelab divisyen 1 jerman..

Munna said...

caya lah org kmpg...hahaha

✿....rossa alina....✿ said...

pehhhh untung la dia kan..xpe la..lagipun,dia dah usaha..dia layak dapat tawaran yang lebih bagus.. :)

miss inna said...

kira bgus la safee sali dpt tawaran mcm tu..boleh lg dia tingkatkna bakatnya tu...lg 1,nie boleh bg semangat kat pemain Malaysia yg lain utk bmain dgn lebih bsungguh-sungguh lagi..^^

IJAT360 said...

dapat werder bremen ok gak...ganti edin dzeko...haha

zool said...

terbaik tu.. er edin dzeko dulu main wolfsburg kan??

zool said...

terbaik tu.. er edin dzeko dulu main wolfsburg kan??

Anonymous said...

yg penting best jadik bini dia.. dahla laki dibayar mahal main bola, dapat dok oversea lagi! macam Posh Beckham tu haahaha

janxxx said...

..aku dgar2 kelab yg usha dier tu FC cologne dan Schalke 04..tp tak pasti mana yang betul..cer usha google, kot2 jumpe..kihkihkih..

Ping your blog