Thursday, August 18, 2011

Jika Aku Diberi Masa Seminit Bersama Rasullulah S.A.W

Hasil daripada segmen aku yang ini ( LINK ) .... Maka ada empat peserta yang sudi berkongsi luahan hati jika diberi masa seminit bersama Rasulullah.... Dan aku dah agak penyertaan yang sedikit....sebab benda nie pasal agama....mane ade orang minat...:) Kalau jumpa artis.....berduyun-duyun datang... Astaghfirullah.... Sangat kronik pemikiran orang kita sekarang....

Maka... Aku memilih keempat-empat peserta sebagai entri pilihan.... Semuanya menyatakan tak cukup kalau diberi masa seminit.... Ye la.... memang la tak cukup kan... Tapi persoalannya bagaimana korang akan memanfaatkan seminit tu.... Itu yang aku nak sebenarnya...:)

Apa yang aku expect dari korang semua ialah.... seperti gadis nie.... Tak terungkap dengan kata-kata jika dapat bertemu Rasulullah..... Rasa teruja dan terharunya melebihi segala-galanya.... Bukan macam sesetengah golongan kiter....dapat jumpa Justin Bieber atau artis K-Pop...baru nak teruja....sampai histeria gamaknya..... 


Cuba renung dalam-dalam hati masing-masing.....Kalau aku tanya face-to-face kat korang soalan ni.....apa reaksi korang.....Sila jawab kepada diri sendiri secara ikhlas.....:)

Inilah luahan hati blogger yang ingin berjumpa nabi...
  1. http://ibugebu81080.blogspot.com/2011/08/wacana-jika-aku-diberi-masa-seminit.html
  2. http://farhana93.blogspot.com/2011/08/wacana-jika-aku-diberi-masa-seminit.html
  3. http://farra-laiyin5606.blogspot.com/2011/08/wacana-jika-aku-diberi-masa-seminit.html
  4. http://nuraisyahhasanah89.blogspot.com/2011/08/wacana-jika-aku-diberi-masa-seminit.html
Apa yang penting ialah.... entri segmen nie boleh dijadikan sebagai pengukur setakat mana orang muslim Malaysia nie betul-betul menghayati agama dan setakat mana sayangnya depa terhadap nabi.... Kesimpulan aku.... majoriti tak menghayatinya (Sebab tu tak ramai masuk segmen nie)... Majoritinya tidak betul-betul cintakan rasulullah (Tak rasa sesuatu istimewa seperti dapat jumpa VIP Kehormat) .... Hanya cukup meluahkan di mulut...bukan lahir dari hati masing-masing.... SYABAS bagi empat blogger di atas... Hanya korang sajer yag berani.... Semoga bertambah kuat iman kalian semua....Aminn...

Sebagai penutup.....layan la lagu nie.... Semoga terkesan di hati sesape yang tidak cintakan Rasulnya... Cuba hayati video klip nie.... Tak paham bahasa arab pun boleh paham apa nak disampaikan di video tu.... Cuma perlu pikir jer...


P/S: Aku layan Lau Kana Bainana ni masa sahur jer... Chanel 114 astro... Pukul 5.30 pagi... Selasa hingga Jumaat

3 comments:

Anonymous said...

saya terlepas kah..??? tq for sharing.

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

maera telepas segmen..nape tak tau pun..huhu~

PearlKaz said...

nak join... menyesal pule x dpt nk berkongsi... dah buka entry pasal segmen ni.. tp balik keje, sibuk2 buka, mlm balik terawih terus tetdo... :(