Friday, August 19, 2011

Kisah Enam Jahannam Dan Tok Imam Siri 1

Al-kisah di satu kampung...maka tersebut la kisah samseng yang paling ditakuti pada masa itu....Enam Jahannam... Depa nie dipopularkan oleh cerite P.Ramlee dalam citer yang bertajuk Enam Jahannam.... Sekali pada suatu masa....depa nie dah cuba insaf... Dah cuba beribadah kepada Allah... Tapi disebabkan satu kisah nie... Maka tak jadi depa nak insaf....

Jahannam Satu : Tok!! Ooooo Tok!! Kitorang datang ada hajat

Tok Imam: Apa hajat kamu wahai Enam Jahannam.... Jangan la curik duit surau ni lagi.... Nak beli Fabuloso pun dah tak mampu nie...

Jahannam Dua: Eh.....kitorang mana ada curik duit tabung surau la tok...Tu keje orang lain...Keje kitorang bunuh orang jerk... Tok nak try?

Tok Imam: Gulppp!!! Errrr.....tak nak la....Tak bes kot...

Jahannam Tiga: Haaa.... Tau takut....tengok mata kapak nie.... bersinar-sinar jer bila sebut pasal bunuh membunuh.... Dah lama tak makan orang nie....he he he...

Jahannam Satu: Kitorang datang bukan nak bunuh Tok....Tapi kitorang dah boring la asyik bunuh orang jer.... Ingat nak try belajar solat la tok.....

Tok Imam: Waah.....alhamdulillah.... Sangat dialu-alukan bagi sesape yang nak bertaubat....

Jahannam Empat: Tapi tok....Kitorang tak penah solat... Gua lagi la.... Sejak kecik lagi tak penah solat....


Jahannam Lima: Tok ajarkan boleh? Hari ni jugak...Kalau tak nak......Buruk padahnya....

Tok Imam: Erkk..... Saya....saya..... saya ada keje la kejap lagi....

Jahannam Enam: Tok...... baik tok terima jer... lagipun ni la peluangnya... Gua dan kawan-kawan dah betul-betul nak belajar solat nie..... Jangan kata kitorang tak nak bertaubat lak...Peluang jangan dilepaskan...

Tok Imam: Errr.....ermmm.....haih....serba salah aku....... Erm....


Jahannam Satu: Cepat tok...... Aku bagi masa dua saat....Kalau tak.... Putus kepala!

Tok Imam: Ok!!! Ok!!! [mode: jiwa merintih menangis....huuuuuuu] Saya akan ajarkan....

BERSAMBUNG....

No comments:

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785