Monday, August 29, 2011

Pong Pang Pong Pang Hari Raya !!

Sah !! Sah !! Sah esok raya....ha ha ha..... Tengah berbukak puasa last tahun nie tadi di rumah mak mertua... Sempat lagi duk bergurau cakap pasal raya tak jadi esok.... Tapi kan....dalam duk gurau-gurau tu..... terdetik jugak.... kalau raya lusa? He he... 

Tapi semuanya dah terjawab.... Mohon Besar Raja-raja dah bagitau dah.... nasib baik tak kene culik macam citer baru lakonan Apek tu...he he... Maka sah la esok tak payah sahur dah.... dan malam nie tak perlu dah nak berterawih..... Ke ade yang buat lagi? Kalau tengah semangat pun....agak-agak la kan...ha ha ha...

Raya kat kampung nie.... diwarnai dengan mercun sana-sini... pong pang pong pang.... Bunga api tu tak main la... depa kat kampung nie main mercun je memanjang... Kalau slow tu ok jugak.... ni kuat giler... bergegar habis papan lantai rumah kat kampung..... Kalau yang sakit jantung tu.... dah dekat-dekat kot...

Pelita dah diganti dengan lampu lip lap lip lap.... dah lain dah suasana raya walaupun kat kampung.... Ketupat rendang pun pakai beli kat kedai jer... senangnyer kan... kalau dulu-dulu.... semua buat sendiri... Pakat-pakat dengan semua adik-beradik...jadi ta jadi tu lain kire... Yang penting mood raya tu...

Yang kecik-kecik pulak tengah testing baju raya masing-masing... bermacam-macam kaler dan rupa.... Kecoh lebih dari geng-geng yang dah bekerja nie haaa...... Kalau puasa tu takpe jugak....tapi puasa setakat sehari dua jer kot... Tu pun dapat upah kalau pose... he he he...

Tu la sedikit sebanyak suasana malam raya kat kampung nie.... Esok ramai-ramai pegi solat raya... Lepas tu ta tau lagi ape pulak agenda aku dan isteri..... Mungkin balik rumah aku pulak kot... Sesape yang nak jalan-jalan datang rumah aku kat Selising tu.... silakan la... duit raya dah disediakan nie... Berapa banyak.... sila jangan tanya...ha ha ha

5 comments:

nelly said...

Nelly The Strange nak wish SELAMAT HARI RAYA !
:)

FaKArePa!n said...

Selising kat mane ea??

yusenze said...

Salam Aidilfitri bro..
Jangan main mercun, biar budak2 je yang main.. hahha..

♥ manje ♥ said...

salam aidlfitri...
moga baik2 sahaja di hari raya ini ya ~

CikBulat said...

salam aidilfitri, harap tak lambat >_<