Exabyte

Monday, August 1, 2011

Pak Arab Bodoh


Ni bukan untuk semua spesis okeh.....tapi ada la sesetengah spesis yang agak kureng sikit..... Bukan aku saje-saje nak cakap nie.....tapi ada satu kejadian masa aku bercuti di Janda Baik....memang kalut tak hingat dunia la sebab dua mamat Arab nie...

Masa tu aku tengah syok mandi manda dengan wife aku.... anak buah wife aku...dan kakak ipar aku.....Tengah duk main air di sungai tu.... Ade la dua mamar Arab nie datang nak berBBQ kot...... Kat situ ada disediakan banyak pondok atau wakaf khas untuk lepak-lepak atau nak berkelah..... Maka depa pilih la pondok sebelah kitorang tengah mandi..... Pondok kitorang sebelah pondok tu....

Pondok yang depa pilih tu ada la extra kat tepi...dibuat dari atap nipah.... Sebab tu depa pilih yang tu kot.... Tak kisah la kan....janji jangan ambik pondok kitorang sudah.... Tengah duk syok usik anak buah aku sebab dia takut kawasan air dalam.... Tetiba berlaku kejadian.....

Extra pondok tu terbakar! Sebab terkena unggun api yang dua mamat arab tu....kitorang la yang tolong padamkan.... Tuan punya pondok tu dah marah-marah dah... Berlaku la kerjasama kejap....simbah air dan simbah pasir... Bila dah setel... kitorang tanya la amat arab tu... Rupa-rupanya mamat tu buat unggun api guna petrol! Dan botol petrol tu pulak diorang letak sebelah api!! Tak ke bongok tu? Dah la depa buat unggun api dekat extra pondok guna atap nipah....Haiyaaa.....

Sebenarnya ada je tempat khas untuk berBBQ.... Tapi depa nie jer suka buat hal sendiri.... Tapi seronok gak...dapat la aku main-main simbah air...hihihi... Dan yang lagi kelakar nyer dengan mamat arab nie... Masa kitorang nak balik dah..Dalam dekat-dekat maghrib kot.... Depa duk situ lagi nak brBBQ....aku nampak tak nampak sebarang unggun api lagi masa tu...dah dekat sejam kot.... Dah la gelap.... depa tak pasang lampu apa-apa pun!! Tuan punya pondok punya la tunggu pada awalnya...nak tunggu isyarat dari pak arab nie.... Tapi masa aku nak balik tu...Tuan punya pondok dah lama balik!! Ha ha ha....

Nasib la ko pak arab oi..... Bernyamuk la di sungai tu tanpa apa-apa unggun api... Kitorang siap bagi tiub lagi nak tolong depa..... Tapi depa tak pandai buat api kot....dah diajar pun tak pandai buat.... Tak pela...pengajaran bagi pak arab tu sendiri jugak nanti.... Tak tau...sila la bertanya! Bukannya buat semberono jer.....

13 comments:

aizamia3 said...

aduh kesiannya..
malu bertanya.. haa.. itulah jadinya..

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

ni takde kaetan dengan pak arab kat kolej kan??keh2~

Atiqah Farhana Safian said...

Haha.. Takpe.. Pengalaman itu sebaik-baik cikgu.. Hehe.. :D

Munna said...

hahaha cian pulak kt diorg...malu nak tnya xpndai ckp BM @ english kot..??

Cik Asma BLuppy said...

huahahaha... leh plak dorng gune petrol kat pndok nipah...
pembaca wacana kena ajar satu persatu tu..

udin said...

hahaha.. betui2 malu bertanya sesat jalan.. mcm pak arab tu jugak.. ;p

Salam Ramadhan dari udin~ :)

Norhisham Nordin said...

bodoh sombong namanya tu bro...

Nyamuk Terbang said...

asal xguna diesel trus
hebat la pak arab tue

Finaz Jaafar said...

ptut brtnye kut..haha

Azie Azman said...

haha..dorang kan selalu camtu..
suka buat 'suka hati'..kan?

Fitri Senin said...

pengalaman semasa saya belaja dengan geng arab ni cmtula kaedahnye peel depa ni..kdg2 tak hormat dan keadaan sekeliling langsung..ambik pe dan je

luqman zakaria said...

adoi..macm nih pon ade ke!!!

zarulfarhana said...

hhhahahaha...lawak toi pak arab nie...

Ping your blog