Saturday, August 6, 2011

Pelik Tetapi Benar | Ragam Manusia

Dalam duk sembang dengan wife aku masa sahur tadi.... Adela citer-citer lawak yang terkeluar...Bukan lawak mengarut.....tapi lawak pasal kefahaman agama nie..... Citer yang aku rasa boleh dikongsi kat sini.... 

Mula-mula duk sembang pasal ada sorang kawan tu....Dier citer kat wife aku pasal kawan dier yang lagi satu... Ada sorang kawan tu...dier tak nak makan ketika ada air semayang.... Sebabnya...dier takut terbatal! he he he... Bukan main jaga la dier dari makan atau minum takut terbatal wudhuk.... 

Pastu citer pasal puasa pulak... Ada jugak spesis orang yang salah faham pasal waktu habis sahur.... Bagi dier... habis waktu sahur apabila habis azan subuh.... Maknanya...start azan tu tak habis lagi....habis azan baru habis waktu.....he he he... Aku pun melawak la dengan wife aku tadi... Untung la kalau gitu.... Suruh sesape yang pandai berlagu bagi azan panjang berjela macam kat Mesir tu....sah-sah boleh habiskan sepinggan nasik dan sebijik kuih lagi....hihihi

Pastu citer lagi pasal korek hidung dalam puasa..... Tetibe teringat jawapan yang dibagi Ustaz Azhar Idrus haritu..... Jawapan dier, " BATAL......KALAU KOREK HIDUNG SAMBIL MAKAN".  He he he...

Hari nie bersahur dalam keceriaan.... Diharap berterusan sehingga akhir puasa.... Aku selalu ingatkan diri.... Kita dalam duk bergumbira nie....ada jugak sahabat seagama kita yang tak sehepi kita... Bersyukur la nikmat yang diberi....:)

P/S: Makan teresek sahur hari nie....bess! :D

11 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum PW

saya suka dengar Ust Azhar dlm youtube

moga ceria hingga ke Syurga...amin

SELAMAT BERPUASA

Wassalam

cucu umie said...

hehe..yg bab azan tu alamak boleh lak mcm gtukan.. btw, semoga ceria sellu bro..

The Crows said...

best kan sahur sambil melawak antara suami isteri.. :) LC pun baru 1st time bersama suami . best !

SoLy SoLicious said...

boleh pualk ye habis azan baru berenti makan... haisshh...sape na buat fatwa lagu tu..hahaa

Atiqah Sa'ahiry said...

haha tak boleh bla,,korek hidung masa makan..baik sebelum atau selepas makan ke,,hahaa

FaKArePa!n said...

xde wife lg, so xleh la nk mlawak time shur..hihih

Afiq Din said...

mcm2 ragam org kite

ariana's said...

salam ramadhan. alhamdulillah, sambil sahur sambil mengeratkan hubungan keluaraga..kan..:)

Rohaizam Rosli said...

haha macam macam ~~~

Ct Aja said...

wah bahagianya..hi3... lawak -lawak sahur..

mamawana said...

Selamat Berpuasa dan Selamat Bersahur lagi...

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785