Sunday, August 7, 2011

Menang Nombor Ekor !!

Hamid nie hidup agak susah.... tetapi tetibe hidup dier berubah selepas beberapa bulan... agak mewah dan senang hidupnya.... Semua penduduk kampung duk berborak dan mengumpat pasal sumber kekayaan Hamid.... Kerana di katakan Hamid jadi kaya sebab menang nombor ekor! Satu ketika di warong Wacanaku.... Hamid cuba menegur Pak Salim...

Hamid : Assalamualaikum Pak Salim... Hari nie saya belanja Pak Salim....he he

Pak Salim : Tak payah la Hamid... Aku tak nak duit haram ko tu.... Hamid.... Insaf la Hamid oi... Tak elok main nombor ekor nie....

Hamid : La.....mana ade saya main nombor ekor Pak Salim.... Jawab la salam tu dulu...


Pak Salim : Waalaikumussalam...Toksah duk tipu la Hamid oi.... Sumer penduduk kampung dah tau dah sumber haram kekayaan ko tu....

Hamid : La..... Apa yang haram nyer.... Nak kata tak dapat sijil halal JAKIM...dah dapat dah....

Pak Salim : Melawak yer... Si Saudah dah dengar dah ko berborak dengan Ah Teng pasal nombor ekor tempoh hari.. tak payah la nak menipu lagi... Sumer dah tau citer kebenaran ko tu.... Siap ada gambar lagi tersebar!! Kitorang ada bukti kukuh!

Hamid : Astaghfirullah Pak Salim.... Saya mana ada main nombor ekor nie.... Fitnah je tu....

Pak Salim : Tak payah nak beristighfar la Hamid.. Malu la sikit.... Kalau ko tak main nombor ekor...takde nyer ko kaya tetibe cenggini.... Kitorang sanggup susah la dari kaya macam ko....

Hamid : Pak Salim oi.... Saya dan Ah Teng memang ada bincang benda hari tu....Tapi bukan pasal nombor ekor.... Tapi bisnes jual sup ekor!! Saya dan Ah Teng jadi rakan kongsi.... Kitorang buat bisnes besar-besaran jual sup ekor!! Saya deal dengan Ah Teng nak bukak tiga cawangan kedai di kawasan bandar... Gambar tu tak tipu... Tapi citer dier jauh menyimpang!

Pak Salim : Erk......betul ke?

Hamid : Ni la betulnya.... Haa...tu la... dengar lagi khabar angin.... memang ada sebut pasal EKOR.... tapi bukan nombor ekor la.....SUP EKOR..... kang dah dapat dosa free.... Saya kaya sebab berusaha! Bukannya layan gosip sana sini sampai tak jadi semua keje....


Pak Salim : Err...er.... Saya tak kata.....depa yang kata....he he he....

Hamid : Haa...kan dah malu free.... Tak jadi belanja.... Belanja Mat Top si sewel nie lagi bagus... Sekurang-kurangnya die tak fitnah saya nie....Sewel-sewel dier pun..Sekurang-kurangnya dia tak cuba jatuhkan kawan sebangsa dier... 

Pak Salim : Adusss.... pedas berlada betol ayat ko tu.... Sob sob....

P/S: Jangan cepat percaya citer khabar angin... Fitnah tu satu dosa besar...

3 comments:

Atiqah Sa'ahiry said...

subhannallah, agar diriku dijauhkan dari fitnah dan gosip orang lain..

mamawana said...

Benar sekali, zaman ni memang sentiasa ramai mulut gossip nih. Setiap hari depa berpuasa, mengaku mengumpat mengata tu dosa tapi itu yg mrk perhangatkan pagi2 kat opis. Buta hati kah mrk? Aku mohon perlindungan dariNYA.

gadis kepastian said...

haha 2 la pasal... kekadang mulut org nie berbisa sgt....

Ping your blog