Monday, May 16, 2011

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI

Nak join klik la SINI
BERCINTA DAHULU ATAU NIKAH DAHULU....

Hmmmm..... secara serius dan sepatutnya... memang la orang sekarang suka bercinta dahulu kan... Tapi sebenarnya aku lebih suka nikah dahulu.... Tapi atas persetujuan kedua-dua pihak okeh.... bukan secara paksa atau tak kenal langsung....

Maksud nikah dahulu nie....bukannya korang tak kenal langsung pasangan hidup korang tu...pakai hentam kahwin jer.... tapi cuba mengenali dari jauh dan tidak sampai bercinta... Maksud aku ada proses dier.. katalah korang rasa berkenan dengan sorang nie.... propose guna cara perjumpaan family.... Berkenalan denagn family dulu..... atau korang oleh berkawan... tapi tak sampai tahap kapel....

Nampak macam ketinggalan zaman punyer cara......tapi bagi aku ni la cara yang paling selamat dan berkesan kalau nak dapatkan pasangan yang betul-betul serius dan bertanggungjawab.... Bercinta lah selepas berkahwin... Macam aku... memang dah ada perasaan cinta sebelum kahwin.... tapi tak sempat berkapel lama.... terus kahwin...:)

P/S: Wacana Guru Berjasa sedang berlangsung..... sampai tengah malam nie....klik SINI

9 comments:

cik heroin said...

kpel kn haram. baik khwin je trus. bcinta lpas khwin lg indh ^^

Izamir Ridzwan said...

ehem2, bercinta pulak dah PW ni...

muhamad hanif said...

wah ! nak nikah terus. gatal na. kahkahkahkah !

alynn M said...

bercinta lepas kahwin mcm indah kan. kalau mcm dlm novel tuuu.. *angan2 sudehhh* teehee

aida4eva said...

(^_______^)

cintakan manusia, manusia akan mati,

cintakan Allah..itu pasti kekal abadi…

http://aida4eva.blogspot.com

cik faez said...

kalo yg mcm ni kena cari calon yg betol2 bole jd psgn kita la . haha :)

anismelon said...

anis setuju dgn bro nie..kenal sbagai kwn dolu..then bru declare couple..kwin..bahagia..insyaallah..
weeee..:)

hitammanis said...

jadilah org yg baik; InsyaAllah, kita akan mendpt jodoh yg baik maka kita akan berada di alam percintaan di sepjg jalan menuju ke syurga.

aizamia3 said...

dari terus buat menunjuk-nunjuk berkapel-kapel ni, elok kahwin.. kita jadikan ianya sesuatu yang halal..