Sunday, May 22, 2011

Biodata Tiz Zaqyah | Nur Kasih | Gosip Terbaru


Sebelum tu nak bagitau....aku ada buat segmen (Wacana) baru..... Sape menang dapat review khas dari aku dan masuk dalam bloglist.... Sape berminat klik SINI. Klue dah diberi di entri selepas entri tu....he he he.

Sekarang nie sibuk dan femes tentang citer terbaru Malaysia nih....citer Nur Kasih. Semua duk sembang-sembang pasal citer ni nih... aku tak tengok lagi.....drama bersiri dier pun tak tengok.....best ker? he he he.. Ok...ok....nanti la aku tengok ok... Bes la kot.....sebab sumer suke tengok citer nih... Dengan ini....aku sediakan biodata pelakon utama wanitanya, Tiz Zaqyah.


NAMA:Siti Zaqyah Abdul Razak

NAMA GLAMOR:Tiz Zaqyah

TARIKH LAHIR: 25 Oktober 1988

Blog Paling Disukai : Wacanaku

ASAL: Kuala Lumpur (Bukan Kelantan Okeh..)

STATUS: Bujang (Sape single? Silakan..:D)

KARIER: Pelakon (Bukan blogger la tu....)

CITA-CITA: Dapat sign autograf dari Bro Wacana :D (Ok....sila muntah...ha ha)

PENDIDIKAN: Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)

MULA BERLAKON: 2006

DRAMA: Gol & Gincu, Impian Illyana, Nur Kasih, Asmaradana, Spa Qistina, Gemilang, Wacana Kasih..(Nak jugak)

TELEFILEM: Bernafas Dalam Lumpur, Puaka Topeng Putih, Keabadian Cinta, 7 Lagu, Wacana di Hujung Jari..he he he

FILEM: Nur Kasih, Wacana The Movie (Ok tak? huhu)

PENCAPAIAN: Pelakon TV Wanita Popular pada Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009 (ABPBH 09)

PERWATAKAN DIRI: Mesra dan Ceria (Sama dengan Bro Wacana)

WATAK IMPIAN: Seram, psiko & gila (Bukan ker dah seram dan....ker? he he)

Dalam citer tu....Tiz Zaqyah tu pakai tudung kan..... sangat sesuai.....tapi kan.... ada la gosip terkini mengatakan yang Tiz Zaqyah ni sebenarnya tak suka sesangat pakai tudung.... laaa..... ape kene pulak nie... pakai tudung la bagus Tiz oi.... Lagipun nampak lagi cantik dan anggun kalau si Tiz Zaqyah ni pakai tudung kan.....kan.....


Semoga Tiz Zaqyah terbuka hatinya untuk mengekalkan imejnya dalam citer Nur Kasih tu... Aku suka kalau artis-artis wanita Malaysia ni berimejkan macam tu... imej islamik....sebab sudah pasti menjadi turutan ramai peminat... Kan molek macam tu....kan? Dapat jugak la menabung ke alam kubur dan akhirat nanti......:)

10 comments:

syaz@rozelt said...

muda lg die dr sy..tapi nampak matured~

Rahmad said...

banyak dh blogger citer pasal tiz ni..

nama tiz mula mencanang naik bile dia melakonkan watak nur amina (watak nur kasih the movie)..

sejuk jer mata memandang tiz pakai tudung..

Siti Aziz said...

harap dia pakai tudung...amin...

ummu said...

drama Nur kasih tu memang sedih le
suke tengok Tiz pakai tudung,comei

cik heroin said...

ehh, xtgok? tgokla. best. hoho. prmote plak dh. hrap2 dia pkai tdung lah nnti. lagi sjuk mata mmndang

mcm ni lah said...

20 kanak2 yatim tertimbus dalam timbunan tanah runtuh di kajang jam 2:30 ptg tadi,. saksikan berita dan gambar2 dlm blog sy

G3-lina said...

lagi suka gambar yg dia pakai tudung ni dr gmbar kat atas tu.. eeeeII comeinyerr!! haha! suke2

BRO_MONDAY said...

bro wacana : ai minat giler watak tiz dalam nur kasih...tapi ai x minat tiz yam di luar...('',)

dak eina said...

dia lg cantik kalo bertudung! =)

Blog Paling Disukai : Wacanaku <------xbleh blah betul. hahaha

Budak Botak said...

He3, Tiz minat blog Bdk Botak gak....