Wednesday, May 25, 2011

Cara-cara Nak Tidur Lena

Dalam duk mengantuk nie....aku terpikir pasal macam mane nak tidur lena.... Sebab kebanyakan blogger ni tak dapat tidur lena..... dia macam ada sindrom blogofobia.....he he he.... Jadi aku sediakan entri macam mane nak tidur lena bagi blogger-blogger sekalian...

Jangan minum kopi time nak tidur
Ni susah sikit kalau dah terbiasa..... kebanyakannya minum air yang berkafein sebab nak elak mengantuk depan PC kan.... Nak buat entri punyer pasal... Jadi, cuba elakkan minum air berkafein nie....

Banyakkan Bersukan
Bersukan sebenarnya menyebabkan badan cepat mengantuk di malam hari.... Sebab tenaga yang berlebihan digunakan semasa bersukan.... badan korang dah kehabisan tenaga selepas bersukan... menyebabkan badan dah takde tenaga berlebihan lagi.....

Jangan tidur petang
Ni susah kalau pelajar Universiti yang tengah cuti nih... komfem selalu nak tidur petang kan.... Kalau boleh jangan tidur... Lagipun tidur petang ni tak bagus....boleh melembabkan otak korang.... dungu jadinyer....

Banyakkan makan buah, kurangkan makanan berminyak
Waah....ni dah macam entri kesihatan nih.... Tapi nila kenyataan....banyak makan buah pun boleh menyebabkan senang nak tidur....Jangan makan sebakul pulak! Cirit birit nanti..... huuhuhuhu

Sembunyikan hanset jauh-jauh time nak tidur!
Ni bagi kaki SMS atau kaki gayut..... bukan kaki blogger...he he he... Amankan hari tidur korang dengan letak jauh-jauh hanset tu..... Silentkan takkan jadi....sebab nanti ade vibration yang menyebabkan korang laaaagi la nak baca SMS tu....lagipun nampak berkelip-kelip lampu hanset tu.... Menarik perhatian.....hehehe

Ni la salah satu sebab kenapa susah nak tidur..... Tapi ni tak lagi dikhususkan kepada blogger.... nanti aku akan khususkan kepada blogger pula....sebab blogger ni ada sindrom lain dari yang nie.... nak tau macam maner.... tunggu la next entri.....he he he

16 comments:

harrazdani said...

bangun lewat pun salah satu faktor...;-)

GeminiGurlz said...

wajib tdo petang! haha

miss ryrinn _ angin said...

sembunyi henset tu sayaa selalu buat . gyahhaa

zarulfarhana said...

ingat lg dlu msa stdy...ptg ada latihan wataniah, mlm msti tdo awai,tdo mati pnya la...

k.h.a.l.i.l.a said...

hehee... setuju semua di atas. ^_^

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

tido petang akn wat susah nak tido..
nak tido lena kena buat keje banyak sampai penat disiang hari..ngeh3...

nak kenal kucing suka minum milo?? :)
klik sini..
http://cikduyung.blogspot.com/2011/05/jibam-nie-asyik-wat-orang-tergelak.html

Budak Botak said...

FAKTA: Jangan dok depan pc @ laptop sebelum tido. Sinaran dari skrin menyebabkan kita susah nak tido.

mcm ni lah said...

Assalamualaikum,.. jom jalan2 ke blog saya,.. baru pasang flash header ptg td

JayBon said...

thx for the tips bro! hehe. suka .

Cik Asma BLuppy said...

tips yg last 2 susah nk buat... hehehe

Dim Benihana said...

gud tips, yg last tu..hmm

nk tggu tips utk blogger lak pas ni..

Ardini Humaira said...

dni baham kopi ke tak ke sama je tdo nyenyak :p

n!cK said...

ahaha..bab yg letak henpon 2 jauh2 2 xmenjadik kot...sebab deria pedengaran sensitif sgt..ahahah:P

Edy Zaidi said...

susah betul nak dapat tidur berkualiti skrg...

p/s : dah lama xmenjengah blog ni...ampunkan diriku...hehe

Golden Rose said...

tak leh minum kopi tapi minum nescafe waktu pagi je....keja umah pun kira bersukan gak kan...;)

wanda arry said...

hmm..layan cite korea malam2 pun satu faktor gak tu...

nak jauhkan henset susahnya...hukhuk