Monday, May 9, 2011

Sukan Bagus Untuk Blogger

Google..

Sape kat sini suka bersukan? Saper?....Saper?.... Aik.....sumer tak suka ker...... Jangan la....sukan bagus untuk kesihatan.....bagus untuk merapatkan hubungan.....bagus untuk mematangkan diri....bagus juger untuk blogger! He he he....part yang last paling suker kan....

Kenapa bagus......ok.....ni yang aku dapat huraikan.... pasal kesihatan.....kebanyakan dah tau kan....dengan bersukan...korang mengeluarkan peluh dan badan dapat menggunakan gula berlebihan sebagai tenaga untuk badan... maka takde la nanti gula terlebih banyak dalam badan...sebab dah ditukar menjadi tenaga badan... Peluh pulak mengeluarkan toksik dalam badan...bukan sajer toksik....lemak-lemak pun ader terkeluar sekali.... Badan pun jadi kuat dan susah nak kene penyakit..... Mantap!

Bahagian mematangkan diri...... memang sangat berkesan.... lebih-lebih lagi kalau korang aktif dalam sukan yang berpasukan.... Dalam duk bersukan tu... ada macam-macam jenis orang...ada yang suka main kasar....ada yang main betul-betul nak menang....takde main-main dalam diri...ada yang gelak-gelak... Dari situ...korang belajar.... berkomunikasi dan mematangkan diri... kalau yang jadi pengurus pasukan...lagi la... Dah dapat managing skill... Beberapa tahun lagi boleh ganti Sir Alex Ferguson...:)

Bab merapatkan hubungan.... memang menjadik...yang ni kalau yang main suka-suka petang hari tu.... Ada orang tengah main bola...korang masuk jer....main sekali...lama-lama jadi kawan.....Ni kalau lelaki la.... kalau perempuan tak tau la boleh buat macam ni ke tak..... Ye la...ada orang tengah main netball....tetibe korang serbu masuk....ok tak? he he he..

Last point....baik untuk blogger.....jeng....jeng....jeng..... Part yang dinanti-nantikan..... Yang ni aku bagi contoh.... katelah korang tengah joging.... dalam duk jogging tu....korang cuba perhatikan sekeliling.... gelagat orang ramai..... dapaaaaat la buat beberapa entri..... katalah korang main sukan badminton..... dapaaaat buat satu entri.... dan...yang paling penting.... sukan boleh mencerdaskan minda.... Jadi... bertambah senang la blogger nak pikir topik untuk entri yang seterusnya.... Betuuul.... Pegi la bersukan...

Oleh itu.... jom bersukan untuk kesihatan diri..... kematangan diri.....merapatkan silaturrahim.... dan untuk menjadi blogger yang cerdas dan pintar....ha ha ha....

P/S: Wacana Tiga Blog Pilihan sedang berlangsung (Segmen Bro Wacana). Nak join...klik SINI 

6 comments:

Rozuan Ismail said...

apa kata buat gathering blogger lawan game,cam futsal ke

waN Mohd Salim said...

perghhhhhhh wat sukan kat kelate .. pas time raye best la .. x mo men futsal .. penat woooooooooooooo

Belog MTT said...

ape kate time gathering nanti buat game...hehe ;)

Nurul syahirah (-_-) said...

suka2 bersukan.. tapi jogging cukupp.. hehehe

Rozali said...

Assalamualaikum PW

tak larat jogging..tua dahhhhh
jalan2 sambil peratikan gelagat orang lain...he he

Wassalam

mama comel said...

dah lama tak bersukan..berat badan pun dah naik..haiiihh..

Ping your blog