Tuesday, May 31, 2011

Salleh Yaakob | Pisang Panas

Sape tak kenal Salleh Yaakob.... Seorang lelaki yang hebat....Hebat ape ek? he he he. Hebat sebab seorang pelawak veteran dan ada aura tersendiri....ramai yang suka akan lawak Salleh yaakob.... Oleh itu, aku postkan lagu tersohornya dulu-dulu........


PISANG PANAS

Resolusi
Impian
Pisang Panas, Pisang Panas

Si Anu berangan-angan nak jadi kaya kononnya
Pun menuntut ilmu niaga
Seputar alam di pasar haram
http://lirikami.blogspot.com

Cogankata idealisma
Panji budaya autopia
Semangat gah demi materialisma

Kepala runsing memutar modal
Sepanjang kail yang sejengkal (panas)
Baru untung sejuta
Tanah sekangkang kera
Pusaka Pak Tua pula menjadi catur dan mangsa
Idea serta skim gilanya

Tanpa usul periksa
Salahkan tuan
Tak sekolah
Tak belajar Ugama

Pisang Panas
Resolusi
Pisang panas
Impian

Bukan senang mahu senang
Tapi bukan susah mahu susah
Ada uwang hati senang
Hati senang adanya uwang

Kecik-kecik tak mahu kojol
Sudah besar kasi orang tonjol
Hidup mahu pakai uwang
Mati lagi kena pakai uwang (panas)

Telan mati emak, nak ludah mati bapak
Cakap salah
Tak cakap pun salah
Serba salah
Tahi kambing bulat-bulat
Hidup serupa ulat
Terjerat di dalam batu
Tak senang duduk dan tak senang berdiri
Mandi bunga air jampi
Minta rezeki

Dalam laut penuh jerung
Ikan bilis masih mampu harung
Ada otak boleh jadi towkeh
Jadi taukeh kalau ada otak
Nyamuk seberang sungai ternampak
Itu kan bohong dan merepek
Dunia dalam banyak cerita
Jangan buang dalam jamban

Telan mati emak, nak ludah mati bapak
Cakap pun salah
Tak cakap salah
Serba salah
Tahi kambing bulat-bulat
Hidup serupa ulat
Terjerat di dalam batu
Tak senang duduk
Tak senang berdiri
Mandi bunga air jampi
Minta rezeki

Jangan suka ambil mudah
Nanti kan tergadai maruah
Adat gelap lawannya terang-terang
Selepas terang mesti gelap-gelap

Harimau mati tinggalkan belang
Jangan kita tinggalkan hutang
Susahkan anak dan janda muda
Nak cari bapak
Nak cari suami

Telan mati emak, nak ludah mati bapak
Cakap pun salah
Tak cakap salah
Serba salah (memang pun)
Tahi kambing bulat-bulat
Hidup serupa ulat
Terjerat di dalam batu
Tak senang duduk
Tak senang berdiri
Mandi bunga air jampi
Minta rezeki
Kita kawan-kawan
Tak mahu lawan


Pisang Panas
Resolusi
Pisang panas
Impian

Steadylah beb…

4 comments:

mynameismy said...

ngeh3..
rezeki dia kawen 4...
tah ape rahsia kan...hish

^^eKaTiKaH^^ said...

dah jodoh dye dapat kawen 4..
apew boleh buat...
janji dye bahagia..hehe..

ajwa said...

Pandai pandai ler bimbing anak bini-anak bini jalan ke syurga...

Jgn jalan nanti badan senget sebelah kat sana...

aizamia3 said...

Isteri muda beliau ni kena banyak belajar dari madu-madunya.. bila masing-masing faham dengan tanggungjawab masing-masing rasanya takde masalah mereka bahagia sepanjang hayat.. dah jodoh mereka.. doakanlah mereka bahagia..

psstt: tak semua perempuan suka dimadukan walaupun suka makan madu..

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785