Saturday, May 14, 2011

BEN ASHAARI UCAP SELAMAT HARI GURU

Nak join klik SINI
Join segmen bro Ben.... aku tengah ketandusan idea kerana badan dah makin tak sihat sejak dua tiga menjak nih... Segmen khas untuk Hari Guru.... Jom join reramai.... Aku pun ade buat segmen jugak sekarang... segmen yang diberi nama WACANA.... nak join klik SINI. Pasal penerangan sape boleh join....korang boleh bace SINI....Sebab ramai salah anggap....hadoi...

Ok... aku dulu belajar di Sekolah Rendah Bukit Jawa. Namenyer bukit jawa okeh.... orang kat situ takde yang keturunan jawa.... Sekolah Menengah pun sama... Sekolah Menengah Bukit Jawa... Sekolah kampung biase jer di Selising, Kelantan. Bukan asrama penuh.....bukan sekolah elit.... bukan sekolah orang kaya-kaya... Kemudian aku menyambung pengajian ke Matrik... KMNS. Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan yang terletak di Kuala Pilah....batch 2002/2003

Sape yang pegi Matrik Kuala Pilah tu.... akula senior korang nanti...ha ha ha. Kemudian aku belajar di UPM. Fakulti Kejuruteraan.... batch 2004 hingga la 2008. Sampai sekarang aku masih di sini.....kerja+sambung belajar....

Cikgu yang aku paling ingat.....Sir Loo. Cikgu Math Tambah aku...rasenyer dulu aku penah buat entri pasal beliau... Cikgu yang sangat rajin dan garang... Percayalah... cikgu yang garang la nanti korang akan ingat sampai biler-biler....:)

Kenangan sebagai guru.....takde kot. Kenangan sebagai pengajar ade la sikit-sikit..... tapi tak banyak... Tapi ok la setakat nak share pengalaman kan.... Ikut pengalaman.... susah nak mengajar bebudak nih... Bagi kita rase dah paling senang dah kita cuba lakukan....tapi bebudak tetap jugak tak faham.... Kenangan manis..tengok student blurr...ha ha ha. memang comel je muker semuanya....muahaha...

Okeh....tu jer.... sape nak join aku punyer segmen (Wacana) pulak... join la yer...sampai tengah malam esok.. sape yang dah buat pun...cek balik yer....disebabkan blgospot problem semalam... segala komen anda di entri tu dah hilang.... harap di send balik....:)

7 comments:

pijabasiralhaj said...

salam abg ben,,,thanks sebab sudi kunjungi blog pija.... :) senang2 nnti bg lah komen yang bernas untuk sya majukan lgi diri sy ni..thank you :)

solomolo said...

singgah dari segmen Abg Ben...
selamat hari sabtu !~
dan selamat hari guru

blackroses said...

dari segmen ben..

selamat hari guru


jom jenggah
http://roziana81.blogspot.com

Unknown said...

oo.duk bukit jawa,selising pasir puteh rupanya.dekat ngan kampung atuk le.huhu.
matrix n9 jugak ke dulu?

iniialahaku said...

jauh nau jawa sampai ek???ke klantan tu ha..hehee

Unknown said...

dr blog abg ben...jom terjah http://fendy1302.blogspot.com/

Awangku Johan said...

salam ziarah dan salam perkenalan dari laman blog abg ben.. saya follo blog awak ni yaa... Ada masa mai la singgah n follow la sekali blog saya yang tak seberapa ni... Huhuhu

rasanya macam dah follow.. awat saya klik follow dia suh saya follow.. rasa macam dah follow blog awak ni.. jadi saya follow kembali laa ek