Sunday, May 29, 2011

Gelagat Belia di Putrajaya | Hari Belia

Semalam aku seharian di Putrajaya.... bermula dari pukul 5.30 petang sampaila ke pukul 11.30 malam....aku dan isteri berjalan-jalan di Putrajaya....nak tengok apa yang ada pada Hari Belia 2011 nih.... Dan sememangnyer...memang besar giler..... sampai lenguh-lenguh kaki aku dan isteri berjalan-jalan dari hujung ke hujung.....Tu pun ada yang tak sempat nak teroka.....huhuhu....

Memang puas hati la bagi sesape yang suka berjalan-jalan..... Besar lagi dari MAHA hari tu.... Aku datang berhajat nak tengok-tengok jer... Takde la nak shopping kan....tapi sempat jugak la shopping sikit....kebanyakan makanan dan minuman la.....dahaga oit kalau asyik berjalan jer.... Sempat la melahap pizza kecik dan sedikit kuih muih..... Yang lain...aku beli Celcom broadband paling murah...hihihi. Cukup la tu untuk aku teroka internet di kampung kan.....:)

Lepas tu meronda-ronda jap....masuk je maghrib...pegi sembahyang di Masjid Besi.....atau Masjid Sultan Mizan name propernyer....he he he. Dalam ramai-ramai yang datang tu kan.....sikit je yang singgah masjid.... Ermm.... pegi Masjid Putra kot......he he he...

Lepas selesai solat....sambung jalan-jalan..... sampai la pukul 10 malam....Sempat tengok kumpulan Super Junior buat persembahan secara LIVE.... Aku tak minat pun.... tapi saje je nak dengar secara live... Bersesak-sesak jugak la sebab nak duduk depan...dalam setengah jam...aku kuar dengan isteri aku.... Sebab tak minat kan....he he he... Dalam duk penat tu..singgah la ke gerai makan-makan jap.....Sempat makan Char Kuew Tiao dulu sebelum pulang....

Overall....memang besar dan happening....tapi agak berdukacita dengan gelagat belia-belia kita.... Nak tau apa yang aku nampak.....Ermmm....tunggu next entri... aku nak rehat jap.... tak cukup tido sebab tengok bola semalam...... Barca menang 3-1.....:)

10 comments:

farasakura said...

haaa xsbr nak tggu next entri...dub dap dub dap XD

Belog MTT said...

MTT pon ada dekat sana jugak semalam..tapi tak nampak PW pon..Hehe

Belog MTT said...

MTT pon ada dekat sana jugak semalam..tapi tak nampak PW pon..Hehe

Rozali said...

Assalamualaikum PW

semalam pagi saya pergi ke Banting
lihat anak2 muda (70-80 orang) bermotor kapcai diiringi motor polis, soronok bukan main mereka nampaknya

Wassalam

mas saari said...

teringin gak nak pi tengok tapi mesti ramai orang kan?

ingat hari ni nak pilah sekejap..

chinta... said...

dari umah dengar dentam dentum muzik diaorang nih.jap g nak g terjah lagi lah...

chinta... said...

dari umah dengar dentam dentum muzik diaorang nih.jap g nak g terjah lagi lah...

Budak Botak said...

he3, PW buat suspen pulak. Tunggu nie. Dalam sejuta orang tue mesti macam2 gelagat kan...

Entry terbaru -> Google Wallet - Aplikasi Android Terbaru Daripada Google... (",)

daylachan said...

dayla dtg tgk suju m pastu trus balik;)
pe cer tuh?cecite cecite

Belog MTT said...

Banner MTT scrool down kat bawah sekali.. :)

Ping your blog