Friday, May 27, 2011

Teka-Teki Dulu-dulu

Aku kumpulkan teka-teki yang agak bangang jugak la.....Tapi bes la sekadar nak main-main.... Cek cek cek it out......huhuhu

Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. HA.. Apekah dia??
Jawapan: semut hitam tengah berjogging.. huhuhu

Teka-teki: Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung?
Jawapan: Seluar dalam ler.. haha

Teka-teki: Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?
Jawapan: Kuih lepat liat la sebab kapal terbang sampai langit je, tapi kuih lepat sampai lelangit!

Teka-teki: Banyak-banyak kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah.. giyahahaha!

Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar??
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, guna cangkul la!! Hahahaha

Teka-teki: Bulu bertemu bulu kulit bertemu kulit makin tambah rapat makin nikmat rasanyer!
Jawapan: Haah.. mulalah otak kuning, MATA lah jawapan nyer..! [Sape pikir benda lain, sila basuh otak anda..haha]

Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan: Koboi naik kuda bawak ayam....hahahaha

Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: Lilin masa sambut HEPI BEFDAY

Teka-teki: Scorpion kaler apa?
Jawapan: Kala jengking lah.. Tak kisah la kaler hitam ke aper...hehehe

Teka-teki: Dalam banyak-banyak kera, kera ape yang pandai menaip?
Jawapan: Kerani

Teka-teki: Ada sorang imam, tengah sembahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK SEMBAHYANG IMAM TU?
Jawapan: Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!

Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
Jawapan: Sebab tak hujan....aduhai! He he

Jangan tanya aku....aku kumpulkan untuk korang jer.....hahahaha.

12 comments:

MISS QASEH SAIFUDIN said...

hihi...best tekateki ni!..haha..

saya YANA said...

hhehe... agak kesengalan jugak la teka-teki ni.. lagi2 yg koboi naik kuda..

pha is said...

hampeh je... hahaha

gadis melayu said...

teringat zaman sekolah dulu2.. huhuhu..

Fatimah Zahra' said...

semuanya dah pernah baca. teka teki pasal pokok kelapa tu takde ke?

zarulfarhana said...

baca teka teki nie trgelak sowg2....

mynameismy said...

eh ade byk lg teka teki ni PW hehe

mynameismy said...

eh ade byk lg teka teki ni PW hehe

Mizz Coki said...

Hahahaha best best! Gelak tak hengat ahahahaa...

Entri Terkini:
Seramm Gila! Suka Dengar Misteri Jam 12 Kat YouTube

mas saari said...

hahahaha...pernah dengar semua teka teki ni!

ni ada lagi satu...
teka teki teka tekok
ular mati hisap rokok

apa jawapannya? hehehehe

EmmaSafa said...

lg mengarut jwpn lg best....

emeera asnary said...

dlm umah saya x yah cite.. ary ary ayah saya kasi teka teki.. perghhh.. swang pown x dpt jwap! hahak ;)

Ping your blog