Friday, May 27, 2011

HARAM NIKAH GADIS SATU KAMPUNG

JAKIM telah mengeluarkan fatwa baru. Setelah diadakan perbincangan dan diskusi di antara kesemua ulama', JAKIM dan ahli ulama' memberikan fatwa pada tanggal 24 Mei 2011:

"HARAM HUKUMNYA BAGI SEORANG MUSLIM LELAKI UNTUK MENIKAH DENGAN GADIS SATU KAMPUNG"

Fatwa JAKIM ini telah menimbulkan perdebatan dan bantahan yang sangat sengit antara yang pro dan kontra. Bahkan banyak pihak yang menyatakan bahawa JAKIM telah mengambil keputusan yang tidak munasabah dan terburu-buru. Pihak wartawan telah meminta pegawai kanan JAKIM untuk memberi ulasan yang mendalam sebab sebab JAKIM mengeluarkan fatwa sedemikian. Inilah isi wawancara tersebut. Aku pun turut ada di situ sebab aku pun tak pus hati....

Wartawan: Bagaimana JAKIM boleh mengeluarkan fatwa haram untuk menikahi gadis satu kampung?

Pegawai Kanan: Bagaimana tidak haram, sedangkan menikahi empat orang wanita sahaja sudah berat, apalagi kalau menikahi 'satu kampung'...!!! Kau dah sasau ke apo haaa?!

P/S: Dapat citer ni dari dalam emel aku......Sumber asal aku tak tau....huhuhu

17 comments:

gadis melayu said...

hahaha.. nikah cerai kowt.. hehehe..

genkconer said...

ngan penuh smgt genk baca nak tahu sebab tak leh kahwin satu kmpung..hahhaa..

adoii...best entri

emeera asnary said...

mang sume thumbs nk kasik kat anda!! hehe x)

Fatimah Zahra' said...

perghh.. mula-mula macam "apsal pulakkk???"

lepas dah baca sampai habis terus "osahhh sengal eh.."

nice one! strike right at its place. memang kelakar..

gibegibo said...

igt hot news td --"
kalo wujud jakim cmni mmg kena sekeh la . haha

syameem said...

haha mmg x larat la klu 1 kmpung

Azlan Hasan said...

hahaha..terkono den haa..hehehe

Regards,
-Strider-

mas saari said...

hahahahaha...lawak tak boleh blah!

MiSs NoRmaLa NorFiqZ said...

Huh...semangat je nk baca n rasa memang xpuas hati dah..dalam hati mulala nak cakap yang bukan2...ish....

aizamia3 said...

dulu.. masa kali pertama baca.. aik.. takkan tak boleh nikah dgn org sekampung tapi bila baca sampai habis.. ok.. baru faham jalan ceritanya.. hikhikhik.. betul ler tu.. mana boleh nikah satu kampung..

mynameismy said...

lawak ni dah basi dah.. uwekkk..;D

wanda arry said...

dapat ni kt sms...da lma pun

Atok Cing said...

aduhhhh atok kawin dgn gadis satu kampung...cmne nih

Cik Purple said...

muahahaha~~terkono2.. panik dah td~~:D
btw, jom join bloglist sy..:)
http://littlequeenstory.blogspot.com/2011/05/saya-adalah-blogger-comel.html

Eza Boom Boom :) said...

wat saspen...hahaha..

zarulfarhana said...

cehhh....saspen ja...

onlajer said...

cis terkena aku