Thursday, May 19, 2011

Terpedaya Cinta Siber

Cinta Siber.... Atau Cinta Internet..... memang pelik dan ganjil sebenarnya bagi aku...kenapa mudahnya ada perempuan tertipu dengan tipu daya sebegini.... Dikatakan perempuan ditipu dengan si lelaki menaburkan janji manis kepada perempuan itu... Aku tak pasti pulak si lelaki tu nak apa.... kalau tak silap.....menipu dari segi duit...

Si lelaki tu pulak orang asing.... bukan makhluk asing...orang asing....foreigner... Nigerian pulak tu.... Kemon la.... kenapa si gadis ni boleh tertipu dengan foreigner nih.... hmm... Nak kata ensem.... tak langsung... nak kata muka cam aku.....jauh sekali....ha ha ha

Pesanan dari Bro Wacana..... jangan mudah percaya dengan cinta siber... tak kira la foreigner ke tempatan... bahaya kalau setakat cinta siber nih.... Cara paling senang dan selamat....korang suruh si lelaki yang menjadi pakwe siber korang tu ke rumah korang...Dalam rumah tu pastikan ada ayah..mak....adik beradik.... semua la senang citer.....jangan diajak kalau korang duk rumah sorang-sorang....tu cari nahas!

Ajak...duk bersembang ramai-ramai.... kalau dia tu ikhlas....komfem datang....kalau tak ikhlas....sampai kiamat takkan datang punyer.... lagi-lagi foreigner... Sebab kalau nak tipu...depa ni taknak orang lain tau identiti depa.... So... ajak jer datang jumpa mak ayah dan adik beradik.. Yang baby tak yah ler....

Jangan terpedaya dengan setakat janji dalam chatting tu.... sape-sape pun boleh tulis kan... kalau dalam dunia siber nih....semua jadi baik kan.... jarang la nak tonjolkan sifat asal dalam dunia siber nih... Ibarat kata.... takde kete pun jadi ada kete kan....Bukan setakat kete...kete Lamboghini lagi....:)

9 comments:

mad khaz said...

trend mase kini,tak ke gitu BW?

hehe XD

^^eKaTiKaH^^ said...

betul tu..skunk xleh caye sngt dgn cinte siber nie..yew2 jew janji itu jnji ini..padahal nak kenekan..=="

☼ r A t U ● t U r Q u o i S e ☼ said...

Bro Waca .. haha .. kadang2 manusia terlalu obses dengan foreigner .. Dulu pernah jugak kenal dengan foreigner ni .. sesaje nak test .. byk kali ajak jmpe tapi uni takut .. wahkahkah!! Lelaki melayu lagi macho seh :")

♥ AMOYELLA said...

KESIMPULANNYA chattinglah sesama malaysian. err...sesama blogger kot. muehehee ^.^

yatie Awang said...

lagi hensem orang kitakan?

Arif Azmi said...

Zaman sekarang.. Butir bicara sahaja mencairkan wanita.. Yela.. Sekarang ni perempuan semakin manja.. Asalkan orang layan baik je.. Terus jatuh cinta.. Waduh..

Post terbaru Bebelan Saja: Kata-Kata Terakhir

ArulchelseA said...

zaman skang senang tipu daya dijalankn..

pmpuan yg kena tpu tu kena waaacccaaaaaa(tndangn tnpa bayang) kan lelaki tu..hahaha

Munna said...

bro...munna ada share sikit antara ayat2 jiwang pak itam ni...boleh tgk kat sini..

http://gadiskutersayang.blogspot.com/2011/04/awang-hitam-cuba-menjerat.html

aizamia3 said...

kalau sekadar kawan ok je.. tapi kalau dah sampai tahap menyerahkan segalanya kan ke bodoh namanya.. mudah percaya buat apa..

berhati-hatilah agar tak terpedaya..

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785