Wednesday, May 18, 2011

Tudung | Fesyen Atau Ikut Seruan Agama


Waaah..... Bro Wacana nak bersuara nih... aku tengok sejak dua tiga menjak ni banyak pula duk buat entri pasal tudung.... tudung sana.... tudung sini.... Nasib baik bertudung jugak kan.... Kalau yang tak bertudung..... cuma boleh dinasihatkan saja.... kalau dia terima hidayah dari Ilahi....maka bertudung la dia...kalau tak... ikut suka dia la....kita dah cuba kan....:)

Pasal berfesyen....ada orang kata pempuan sekarang ni bertudung kerana fesyen jer... Ermm..... ok... Ada benarnya...sebab aku tengok kebanyakan ikut trend kan... Trend Yuna ada....Trend Siti ada... Trend Blogger ader... he he he. Tapi...bagi aku.... biarkan...asalkan bertudung... :)

Pasal tak menutup kawasan dada.... ok....sepatutnya memang kena tutup.... sebab di kawasan itulah antara kawasan panas bagi lelaki nak usha.... So, terserah la kat korang ok... kalau nak bagi lelaki tengok puas-puas... sila la tak tutup yer... kalau ada yang cuba meraba....kalau ada yang cuba merogol... kalau ada yang cuba ambik gambar atau video curi-curi... tu korang tepuk la dada korang sendiri okeh... 

Bagi aku...elok tutup....hah aper? Panas? Korang nak kene panas ke nak kena skodeng? Atau lebih teruk....kene raba.....Buat la pilihan yang bijak... Di sini aku nak bagitau.... lelaki ni ada yang baik dan ada yang tak baik.... sama la dengan pempuan kan... Untuk lelaki baik...mungkin tak tengok la setakat tayang sikit-sikit kan....iman kuat lagi... Setakat jeling-jeling jer...hihi. Tapi jangan tak tutup langsung pulak! Tok Imam pon jatuh tergolek derr...ha ha ha. Untuk lelaki yang tak baik nih.... untuk elakkan nafsu depa bergolak....korang kena la memakai tudung yang menutup jugak kawasan dada.... 

Salah depa sebab tak dapat kawal nafsu?? Memang salah depa pun.... tapi takkan nak biarkan depa menatap badan korang yang sangat berharga tu.... takde dua di dunia ni....hanya itu saje badan korang.... Hargaila pemberian Allah kat korang ok...:) 

Bagi aku.....suka hati korang la nak pakai macam maner.... sebab semuanya korang yang tanggung... Cuma aku nak bagi tau.... Jagala aurat anda sebelum aurat anda dinodai.... Kes rogol dan raba banyak berlaku di kalangan wanita yang suka dedahkan auratnya... Hanya segelintir saje yang menutup aurat terkena juga... Tu pun sebab kawasan sesak.....sebab duk rapat-rapat... So, tepuk kepala tanya la hati...

Segala suruhan Allah....memakai tudung yang menutupi kepala dan kawasan dada...dan menutup aurat adalah kerana sayangkan golongan wanita.... kerana wanita ni unik.... ciptaan Allah yang sangat cantik dan mulia... Amat rugi la kalau ada golongan yang cuba merendah-rendahkan pemberian Allah dengan menayangkan rambutnya... auratnya....serta badannya tanpa segan silu.... Sebab orang itu tidak menghargai nikmat pemberian Tuhan kepadanya......Sebagai balasan tak jaga nikmat yang Tuhan bagi....paham-paham la kan....;)
Klik untuk besarkan

22 comments:

fierapirot said...

lepas bace ni...fiera terus azam nk baiki diri..thanks PW...=)

Srikandi Bonda said...

gud info.. sm2 la kita berubah ke arah y lbh baik. tenkiu PW. ^__^

cik heroin said...

Terima Kasih ^^

Tutorial Baru- Facebook Send Button

Haida said...

semoga mereka berubah dengan berniqab dengan betul..

.m y z. said...

nice entry. ramai dah yang duk tayang sana tayang sini. kat fb tak payah cakap lah. lurah dendam semua nampak +__+

mushroom said...

betul2.. setuju sgt.. sekarang ni pun saya pakai tudung dgn mnutup dada sebab takut nanti jadi apa2 pulak.. lagi satu memang takut dosa ar

Eza said...

akan perbaiki pemakaian tudong skang nie...tp rasanya dah ok kot...sbb tudong melepasi dada...tengs atas teguran PW...

aeshcame said...

thank you! a useful reminder yg ignored by many..Hu`hu`hu`hu..kne cek blk kekurangan tutup aurat sebelum kuar nxt time..

sue perbs.. said...

masih berusaha menutup aurat dngn sempurna... thanks for teguran

waalllaa! said...

nice info..tgh memperbaiki diri..setakat ni tudung n baju dah ok dh..saya pun dh start pakai abaya n baju kurung je..kalau pegi jogging pakai tshirt yg labuh ..tudung pun tutup dada.. walaupun ramai yg pandang serong kt saya..tapi apa saya peduli..sbb Allah suka..hehehe

bunga said...

semoga semua akan terus berusaha tuk menutup aurat dengan betul..termasuk bunga..

~nadyahoney~ said...

fesyen tudng sekarang mmg vogue2 sampaikan melanggar batas aurat

Yanamib said...

Antara rambut dan dada, dada wanita lbh mengghairahkan dari rambut..btol x bro?? =)

Sama2 la kita saling berpesan dan mengingati...=)

miss.Addin said...

fesyen zaman sekrang memang pelik pelik . haha

angahIera said...

nice entry^^

mynameismy said...

aku rasa kat atas tu bukan yana la... mesti ujang tuh..grrr

Anonymous said...

Saya suka tengok dada perempuan yang seksi

cik AF said...

byasenye perempuan nih lau lelaki ckp dye dgr sikit, tapi lau pompuan yg tgor, alahai, wat dono saje =.=

btw, thanks !

iffah imani said...

like 100000

Green Apel said...

good entri...insyaallah cuba memperbaiki diri=)

cpahniza said...

aku stuju! wlopon aku freehair aku nk pki gk nnt...pki btol2..amin~

Anonymous said...

time kasih ats info yg berguna nim~~~ sgt2 berguna utk kaum hawa zaman sekarang yg nk taksub cantik depan semua org tp yg berhak adalah husband kite sebernanya... ;) sy nie xlh baik tp org ckp ckit2 perubahan lame2 jd bukit... :)

Ping your blog