Exabyte

Friday, May 27, 2011

Jenis-jenis Rambut


Rambut manusia ni macam-macam..... ada banyak jenis..... Jadi aku kelaskan mengikut jenis-jenis rambut... Ini bukan tilik menilik.....tapi dari pemerhatian orang tua-tua dulu tentang hubungan jenis rambut dansifat orang tu sendiri.... Sebagai pedoman tetapi jangan percaya bulat-bulat....percaya leper-leper jer...he he

1) RAMBUT LURUS
Bijak, seorang yang happy, bergaya, cemburu,dan pandai dalam menguruskan sesuatu tanpa pertolongan. Rebonding tarak kire okeh.....

2) RAMBUT KERINTING TEBAL
Kurang bijak, degil, cemburu kuat, romantic,banyak pergaulan dan susah dalam menyelesaikan masalah diri, tidak suka termenung

3) RAMBUT KERINTING NEGRO
Bijak, ego, cemburu buta, romantik, memilih dan mudah mengamuk bila susah hendak selesaikan masalah. Atau memang dah dari keturunan Negro kot.....he he...Mintak ampun..

4) RAMBUT IKAL MAYANG
Bijak, berfikir sebelum melakukan sesuatu,berfikiran terbuka, banyak pergaulan, dan mudah memaaf kan seseorang dengan kesilapan lalu.

5) RAMBUT HALUS/LEMBUT
Bijak sangat, memilih, pemaaf, manja, tegas dan cepat melakukan perkerjaan dengan bersungguh-sungguh. Ermm....mungkin selalu guna syampoo....iye jugak tu....

6) RAMBUT SIKIT
Bijak, sentiasa berfikiran negatif pada seseorang, ego dan pandai membuka perniagaan walaupun kecil. Atau dah banyak yang dah gugur...huhuhu

7) RAMBUT PERANG
Kurang bijak, berfikiran terbuka, pemaaf, sosial dan bijak lari daripada masalah. Celup pewarna tak kire!!

8) RAMBUT TEBAL
Bijak, degil, cemburu, romantik, kasar, banyak kawan dan pandai mengambil hati seseorang.

9) RAMBUT KUSUT
Sangat bijak, berfikiran terbuka, banyak pergaulan, garang, susah nak memaafkan seseorang, dan pandai dalam mengurusan sesuatu tanpa pertolongan. Dikatakan bijak juger kerana kebiasaan orang nerd nih jarang jaga penampilan diri....jarang sikat rambut.....sebab tu kusut kot....hihihi

10) RAMBUT BERUBAN
Kurang bijak, suka termenung, sosial sikit,berfikiran terbuka dan pandai selesaikan masalah diri. Atau dah tua.....he he

11)TIADA RAMBUT
Ermmm...dengan kata lain.....botak..... Atau dogol...huhu

12) RAMBUT WARNA KEMERAH-MERAHAN ATAU KEHIJAU HIJAUAN
Kalau itu la kalernyer.....maknenyer anda adalah dari spesis rambutan...hehehehehe

13) RAMBUT SEJEMPUT KAT DEPAN
Itu jambul!! dah! dah! aku dah mula dah nih.....

12 comments:

Eza said...

1) RAMBUT LURUS
Bijak, seorang yang happy, bergaya, cemburu,dan pandai dalam menguruskan sesuatu tanpa pertolongan.

hahahahahaha....x bape nak tepat nie....

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

ade yg btoi gak nie..

♥Mrs.Eady♥ said...

ku..rambut ikal mayang & sedikit perang (ori ek heeheh...)

cpahniza said...

rambut pacak cmna weyh?? haha

Fatimah Zahra' said...

alaa. semua pun bijak je.. dalam dunia ni ada dua jenis orang je. rajin dengan malas. bijak atau bodoh tu persepsi orang je.

Afiq Din said...

waaaaa... aku da tau aku yg mn

GeminiGurlz said...

saya xdegil! haha.... xtepat tu..

mas saari said...

kita punya no.4! hehehehe

zie~azharizalira'z said...

kita yg no 12,,cam ne ?hehehe,,:P

betul kot ckit2 ,,ira rmbut lurus+perang ori,,mmg agak cmburu+cpt maaf kan org,, ehhe,,^^

emeera asnary said...

4) 5) 6).. combain = saya! haha ;)

Miss Fyra said...

hahaha , y akhir2 2, mngarut jew, haha

syameem said...

ptut la sy rase cm bijak je..

Ping your blog