Friday, May 20, 2011

Hikayat Kedai Kopi - Aku Tak Makan Babi La!!

Citer di Warong Wacanaku kembali lagi... kali ni ada dua pelanggan sibuk bercerita tentang pengalaman mereka di dalam hutan belantara....dulu depa ni Komander askar..... Bukan komunis okeh.... tentera negara yang berjuang mempertahankan negara dan warong Pak Samad nih...he he he.


Kassim : Sin!! Oooo Sin!! Lama tak jumpa ko.....mana menghilang oit...sejak pencen ni asyik ilang je ko yer...

Husin: Laa....Kassim!!  Selamat lagi ko yer....patut la ada watak Kassim Selamat...ha ha ha. Aku sekarang sibuk memancing....

Kassim : memancing? Katner yop? Setau aku ko ni memang tak pandai memancing..

Husin: Tu dulu.....sekarang dah pakar... setakat nak dapat ikan sebesar pehe ni....kacang buncis je beb....

Kassim: Ha ha ha.... aku tengok ko....aku teringat kisah ko makan babi dulu...

Husin: Mana ada aku makan babi Kassim oi....ko jangan buat cerita pulak...

Kassim: Ha ha ha....cerita mende nyer Sin....aku tau la....saje jer buat-buat tak tau.... masa ko duk dengan geng-geng kapak dulu..

Husin: Aku tak makan la Kassim... Gini citernyer....

Kassim : Ce citer...ce citer....

Husin : Geng depa tu masak gulai daging..... masak guali daging babi la... tapi aku tak makan.... aku makan nasik dengan sayur terung jer....


Kassim: Biar betul.... bukan ker ko duk dengan depa berhari-hari....takkan makan terung jer.... Aku dengar depa tu hari-hari masak babi...

Husin: Betul Kassim...aku hari pertama makan nasik dengan terung... hari kedua makan nasik ngan kacang bendi... hari ketiga aku makan serunding....

Kassim: Jap....jap....macam mane ko masak terung..kacang bendi..dan serunding tu....

Husin: Ala....hari pertama depa masak gulai babi kan...ada terung dalam tu...aku makan la terung jer... hari kedua depa buat singgang babi.... aku makan la kacang bendi yang depa campur dalam tu.... hari ketiga depa buat serunding... aku makan la serunding jer... he he he he....

Kassim: $%*@%*@$^&&^&!!!!!! Zat babi la tu....Serunding tu tetap daging babi ngok!!

Husin: Oh....ek.... Tak tau....he he he he....

9 comments:

Siti Aziz said...

ngok!! hahaha... [ada kejituan ayat di situ!!..] ngok!! ha3...

suka3... ^_^V

Srikandi Bonda said...

hahaha.. rasa luga la sero. huhu

hitammanis said...

iiyakkks..boleh ketawa pulak si husin tu yer....kalau kak dah muntah hijau dah.....

forever love said...

shengal!!! haha

siti aniza said...

gilo~
hahahaha..

Rozuan Ismail said...

apa ni makan benda haram.geli lah tekak dengar.huhu

Sembang Kemas said...

kah3...lawak lawak...

aku tak makan babi,aku makan BBQ je.

wanda arry said...

sangat mengom :P

Cikgu Suraya said...

adeh....ape punya bengap benor le hussin oii..hihik