Monday, May 30, 2011

Broadband Pilihan Bro Wacana

Aku pernah buat entri pasal broadband.....yang mana terbaik nak guna.... Entri tu korang boleh cek di SINI. Dan akhirnya aku dah pilih la yang mana aku nak guna untuk aku..... Dan ada reason-reason dier aku ambik yang nie.....

Aku buat keputusan untuk amik........ermm....sebelum tu aku bagitau dulu.... Broadband nie semuanya ada pro and cons dier....So, kene sesuai dengan apa yang korang perlukan.... Macam aku.....aku nak guna lebih broadband nie biler aku balik kampung... Kampung aku kat Kelantan..... Itu tujuan utama aku.... So, aku kene pilih yang ada coverage dekat kawasan kampung aku la dulu kan..... Itu sebab utama.....

Yang kedua... pasal bayaran.... kene cek dulu berapa bajet kita ade.... Pastu kene pastikan takde hidden charge... Kalo tak naye derr.... Daripada bajet....korang boleh la usha-usha yang maner korang mampu bayar... Dan speed broadband bergantung pada kemampuan korang....

Yang ketiga.... kegunaan sampingan.... aku nak jugak guna masa aku dekat Selangor nih... mungkin masa aku pegi shopping dengan wife ker....Atau keluar atas dasar keje kan.... Tapi broadband kalau kawasan bandar.....rasenyer takde masalah.... kawasan kampung je susah sikit....

Bile dah ok semua syarat awal tu.... boleh tengok pulak yang mana paling menguntungkan korang dengan bajet penggunaan korang..... kalau setakat bukak sekali dua sebulan....takkan nak beli pakej yang paling mahal kan.... Macam aku, duk di umah aku sekarang dah ade internet.... So, broadband cuma sampingan jer...

Dengan mempertimbangkan kesemuanya itu...maka aku pun memilih la broadband Celcom yang paling murah...he he he. Sebab utama. ada coverage dekat umah kat kampung aku.... Mula-mula nak amik DiGi....tapi tak de coverage.... So, Celcom la jawabnye.... Lagipun masa aku tanye korang....kebanyakan bagi jawapan Celcom.... Thanx yer kepada yang dah bagi pendapat.....:)

14 comments:

Unknown said...

My pun pakai celcom.. dah 3 tahun da bro. beli mase rege die RM499 lagi...T_T...

skrg bagi RM100 dah dapat dah berukband tuh...

Izwa Kamaruddin said...

dah lame terminate braodband sb asyik xde line jek..huhuh...

mas saari said...

masih setia ngan maxis walaupun adakalanya ianya mendukacitakan..huhu

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

skrg pun tgh pening nak beli brukband yg mane...susah kalau xde internet cnnection ni...lagi2 blogger...

-Yok mampir diluk = kenal tak makcik hajjah shitt al-wuzara tak gune ni...

Nor Suhaiza said...

kdg2 bb ni bila die slow rasa nk je cmpk kt dinding tp bla pikir2 balik, xbole2...
nnti xda bb cm ne nak berblog...
hik3...

p/s:thx dtg blog saya ;)

ApiH said...

masih dalam dilema untuk memilih mana yang ok.. hehee..

Dayana Z said...

dayana pn rse nk beli celcom la mcmni :) . urm tp prepaid kot. hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

still bersma maxis slpas celcom xder coverage sgt =)

Isteri Encek Bard said...

Ermmm lom berminat nak paki broadband nie

Sunah Sakura said...

yes~ saya pun pakai tu ahse~

Haw said...

samalah kita.. senang, balik kampung boleh guna.. g jenjalan pun masih boleh online

Fiizya Aurora said...

aah..pilihan yg bijak..i pon gune bb celcom gak coz kat kelate line dier ok2 jer..lagi pon pakej dier murah nga speed yg laju..hehehe

msredcheesecake said...

mt pw,
akhirnya pilihan da di buat...semuga bergembira ngan mr BB baru...

tengs singgah n follow blog msred...teruja...

aizamia3 said...

beli maxis bb tapi coverage dalam rumah tak ok, luar rumah baru ok, banyak tak guna dari guna maxis bb tu, rasa rugi pun ada..