Tuesday, May 31, 2011

Lawak Buah Da........

Cerita dari emel aku lagi.....ha ha ha. banyak giler kawan-kawan aku nie hantar cerita lawak....bagus untuk blog aku juger....he he he. Tapi takde sumber..... Sebab dier pun copy paste dari mane-mane kot.....Tak pelah.....cerita lawak je nih.....layan aje ok....Lawak buah derr (Sama dengan tajuk).....

Cerita ni bermula dengan tiga orang Mat Salleh telah ditangkap kerana mencuri. Ketua puak tu pun mengarahkan anak buahnya supaya membunuh ketiga lelaki itu utk dijadikan santapan. Ketiga lelaki itu pun merayu dgn sepenuh hati supaya mereka dibebaskan.

Oleh kerana mereka merayu dgn bersungguh-sunggguh, ketua puak itu pun setuju utk melepaskan mereka dengan satu syarat. Syaratnya ialah mereka perlu mencari 10 biji buah dari jenis yang sama. "Ah.. nie simple punya keje".. kata mereka dalam hati.

Maka mereka pun berpecah ke dalam hutan untuk mencari buah-buahan tersebut dengan diiringi oleh beberapa lelaki dari puak tersebut. Lelaki yang pertama keluar dengan membawa 10 buah nenas. Kemudian berkata ketua puak kepada anak buahnya, " Sumbatkan buah tersebut ke dalam punggungnya, kalau dia mengeluarkan bunyi, bunuh dia!" Lalu buah nenas itu pun disumbatkan kedalam punggung lelaki malang tersebut. Pada buah nenas yang kedua, lelaki itu pun menjerit dan dia pun dibunuh.

Kemudian lelaki kedua pun muncul. Dia membawa 10 biji ciku bersamanya. Dia pun dikenakan tindakan yang sama.Oleh kerana buah ciku kecil, lelaki itu dapat bertahan sehingga buah ciku yang kelapan. Pada masa buah kelapan, tiba-tiba lelaki tu ketawa. Maka dia pun dibunuh.

Apabila sudah mati, roh orang yang pertama pun berjumpa ngan roh orang yang kedua. "Kenapa kamu ketawa pada buah ciku yang kelapan?" tanya roh pertama. Jawab roh yang kedua, "Aku nampak rakan ketiga kita tu keluar dengan membawa buah durian!!"

12 comments:

aizamia3 said...

hahaha.. dari awal dah senyum dulu dah.. ;)

mas saari said...

hahahahaa...lawak2

mynameismy said...

hahha siot jek

sergeant keroro said...

hahaha XD

lalink7 said...

haha...mmg klakar abes..hahhaha..sengal ubi

pwincess Lov3y dOv3y said...

perh buah durian..

Faris Adli said...

muat ke nak masuk 10 buah durian?

msredcheesecake said...

BUAH DURIAN YE...RASA KAN LA....

wanda arry said...

adui durian..memang konfrem2 matik

Puan Besar Shag Yahaya said...

Haha. Sebab dah tahu cerita lawak ni dari awal dah sengih sengih :P

She's Gee said...

gelak terguling-guling.. :p

Muhamad Dinie said...

hha..sengal..

Ping your blog