Saturday, May 14, 2011

Sebab-sebab Simbahan Asid Terjadi

Sekarang ni banyak berlaku pasal simbahan asid.... asid sana...asid sini.... Kalau di sekolah dulu....asid ni belajar dalam kelas sains je kan... Bahayanya asid nie....tengok la di realiti kehidupan kita. Boleh mengakibatkan kecederaan kekal... Asid ni ada pH dier.... dari 1 sampai ke 6.9 kalau tak silap. Semakin rendah nilai pH...semakin bahaya asid tu..... Sekarang nie...salah satu kes dan isu yang paling heboh diperkatakan.... pasal simbah asid. Di sini aku nak bagi sedikit sebanyak sebab-sebab kenapa simbahan asid nie terjadi...


Sebab Gila - Ni memang sebab utama la kot.... kalau tak, takde nyer nak simbah asid kat muka orang lain. Lagi-lagi yang suka simbah ke sana ke mari.... dah macam jirus air jer simbah asid kan... kalau orang macam ni kerja untuk Majlis perbandaran nie....semua pokok dapat merasa air yang mencukupi kot.... sebab asyik simbah je kan...

Sebab Cemburu Tahap Gila - Ni lagi satu......ada satu kes terbaru dalam metro.... seorang gadis disimbah asid di Alor Setar..... aku tak tau la sebab cemburu ke aper kan.....tapi banyak jugak sebab cemburu.... disimbahnyer asid tu... Kok ye pun nak simbah asid....simbah la ke dalam sinki tersumbat....ade la jugak gunenyer.....

Sebab Gian Menyimbah - Ni lagi satu...penyakit suka simbah.... simbah la ape-ape pun....janji dapat menyimbah....last-last ambik asid..... sebab nampak effect...Bodoh punyer orang..... Nie kene merawat kat hospital nih....ikat tangan kat penjuru katil.....takut disimbah nyer air minuman ke muka orang sebelah....

Sebab Suka Asid - Nie memang aku takut la kan....perkara yang paling disukainya dalam dunia nie.....asid. Pergh..... memang aku tak nak rapat la dengan orang gini.....boleh makan tuan oo....

Sebab Stok Asid Senang Jumpa - Asid nie senang je nak beli kat mane-maner..... sebab asid nie banyak kegunaannya.... cuka tu salah satu jenis asid..tapi asid yang sangat lemah... cuka getah asid yang kuat... pencuci clogging tu pun asid jugak..... Banyak la kat kedai...tu pun punca jugak kot...

Sebab Hati Dah Kotor Bersarangkan Setan - Nie......punca utama sebenarnya.. sebab kalau orang tu tak de iman di dada.....macam-macam perkara tak logik dier akan terfikir nak buat.... salah satu...simbah asid. Orang yang dihasut setan je nak buat benda gini..... takdenyer orang waras nak buat.... cemburu la sekuat mana pun.... sekuat maner pun marah tu....takkan terbuat perkara gini. Walaupun kadang-kadang orang yang kene seimbah tu yang buat salah dulu...tapi tak payah la sampai simbah asid..... simbah air stokin+kuad dal basi+air cha sudah...... Buat macam remaja sekarang sambut befday depa.... Termuntah orang tu.... 

Tu la sebab-sebab orang sekarang suka simbah asid. Tapi kes-kes di KL tu aku rasa sebab GILA. Mungkin dier dah tertekan dengan bekas aweknya yang terkena asid....Maka dia nak semua gadis kena asid gak.... Dengar citer....bekas awek dier tu Melayu..... Mati disimbah asid....tak tau la betul ke tak.. Citer dari mulut ke mulut...Inila lokasi-lokasi temapt disimbah asid tersebut....


Ok la.....aku malam ni ada keje lagi..... Tak dapat la nak berblogwalking lagi... tapi jangan lupa join Wacana aku yer..... klik SINI

14 comments:

tomato said...

huhuh nak kuar rumah pon takott nih ..

mcm ni lah said...

gambar suspek ada dalam blog saye,. jom singgah ke blog saya

Misz Jenny said...

knp la dia duk simbah2 kat pmpuan, kat laki tk nak plak

hmmm...

MyZone~theUn4given said...

mungkin betul orang tu psiko..entah2 gila Asid..

A: aku
s: suka
i: individu
D: diseksa

ape2 pun..sama2 kita doakan individu tu ditangkap cepat2..risau nk kuar jejalan wey...huhu

Khairil said...

nanti kalau dia kena tangkap ramai2 kita simbah asid kat dia..biar pada dgn muka dia...huh!

aisyah said...

lelaki pn pernah kena gak la..

Elle Elyssa said...

elle yg perempuan ni takut nak keluar rumah sorang2. kalau x kena simbah asid, kena rogol... macam2 org gila ada kat dunia skrg

Ain Zulaikha said...

bila dah kena tangkap polis kata jangan buat hukuman sendiri.. terus hantar balai..

mmg diaorang jeles tengok melayu kot.. macam2 andaian orang buat skrg kan haha

mcm ni lah said...

saye ade buat segmen baru '' segmen gegar sejuta blog''
berminat nak join tak ?

Liena Cutez said...

hope dpt la tgkap diorg tu cpat2, pastu rendamkn je dlm asid. huhu

GaRy™ said...

apa pun alasannya, memang x berpaedah langsung hobi siram2 asid mamat tuh...
baik dia ganti aq, tolong siram pokok bunga mak aq..mak aq dah bising tuh...hehehe...(out of topic)XP

cayrol said...

aku takut nie semua adalah satu rancangan. Rancangan menghuru-harakan malaysia. aku paling takuti ianya menjadi kes perkauman. tgk komen kat atas dah ade sikit unsurnye. ini hanya pendapat aku jer la.

Kalu dpt tangkap jgnlah kita simbah asid kat muka dio, jgn pulak kita jadi bodoh cam dia. Bawa dulu ke muka pengadilan, Malaysiakan ada undang2.

Budak Botak said...

cian sapa yg kena tue, adeiiii...

Entry terbaru -> Lambang Salib Pada Logo Monster Energy... (",)

afdhalluddin said...

kite bako aje org mcm nie...