Saturday, April 16, 2011

Apabila Kilat Sabung-Menyabung

Ini adalah cerita sebenar.... tiada kaitan yang telah meninggal dunia atau yang nak baru lahir... Ia berlaku semalam.... Tepat jam pukul 10 malam.... Pabila bulan kembali terang dan menerangi malam.... Sungguh sadis dan rasa terkilan....

Di petang hari yang agak kelam dan suram.....gelap gulita umpama malam.... angin kuat meniup seluruh kawasan... masuk mengikut celahan bangunan.... Setiap pintu bergegar dan menggigil seakan-akan tahu yang deruan angin yang ganas dan hebat.... Hujan sudah bermula.... Membasahi tanah dan bumbung..... Hanya sekelip mata sahaja....air bertakung di sana sini....Kilat sabung-menyabung...

Umpama perang di alam langit.... kilat terus menyambar dan guruh berdentum umpama bedilan peluru berpandu.... Membedil setan-setan yang semakin ramai dan semakin berani menunjukkan taring.... Kurangnya bedilan ayat-ayat suci...kurangnya laungan selawat dan zikrullah..... Seolah-olah hanya mengharapkan bedilan sahajalah dapat mengurangkan tentera iblis di bumi....

Petir dan guruh bertalu-talu membelah awan..... Berjam-jam insan menunggu akan kesudahannya..... Titik kuning muncul di kebanyakan TV.... Semua manusia seakan hilang punca hiburan buat seketika.... Yang tinggal hanyalah.... isteri....anak-anak...dan sahabat handai menemani diri....

Akibat dari panahan dan dentuman itu...maka....pada malam itu..... INTERNET menghilangkan diri..... Maka aku.....tidak boleh berblogwalking lagi...........Dan entri juga tidak boleh di publish....... He he he.... Sedih tol la.... Baru nak duduk bermesra dengan korang....tapi internet pulak takde.... Macam mane cerita di atas... ok tak? :)

5 comments:

SoLy SoLicious said...

pgi PW !!
skrg ni hujan la kat sini ~
tp mjurlah xde kilat/guruh..
itu petang smalam .. takut~ haha

OKEdChokelaT said...

hehe...kat melaka skrg hujan je malam2 siap package kilat..tp slamba jek on9 depan lappy...agaknye belum kena...dah kena nanti kite pun xpat BW daa...

toyolkiut said...

adoi la..
ingatkan citer sejarah purbakala mana tadi..
rupanya sejarah moden..
TK punya line tenet pun tenat benar bbrapa ari ni..
mabuk kot..

mcm ni lah said...

hujan je tak berenti2 ni nak rempit gi tgk wayang pn takleh

afdhalluddin said...

hehehehe...

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785