Thursday, April 28, 2011

Ben Ashaari Main Shoutbox..

Rilek...rilek... aku tak cakap bohong nih.... betul.... betul.... ada bukti lagi... Rupa-rupanya bro Ben ni blogwalking jugak gune shoutbox...he he he. Alamak.....macam berkerut je sumer nih.. jangan marah aku lak... Cool ok.....cool.... tengok ni dulu sebelum marah.....


Haaa.....see.... ben ashaari tu....  ha ha ha. Setau aku bro Ben maner ader blogwalking gune shoutbox... Dia pegi komen terus di entri yang dia suka.... Tu yang aku terkejut....aku print screen dari satu blog yang aku blogwalking tadi... Tengah-tengah nak tinggalkan jejak di shoutbox tu...tertengok name bro Ben... tersembur air  masak aku...tak sempat nak telan! Nak gelak pun ader...terkejut pun ader...

Aku pegi la ke blog tu.... tapi aku malas nak citer lebih....mesti ramai yang nak fire ni kan? Jangan la....kita nasihat je la.. Kepada yang suka guna nama fraud ni...atau nama palsu...agak-agak la sampai guna nama orang....tau la just for fun kan....tapi nama orang tu... apa salahnya guna nama sendiri kan.

Yang tu salah satu....ada jugak yang gune taktik nama palsu ni nak dapatkan duit! Bukan link blog yang dibuat..tapi link benda lain.... dulu-dulu aku kene jugak...tapi sekarang silap la.... memang tak terkena dah. Kepada yang suka buat nama palsu tu kan...hentikan la perbuatan tu.... Tak elok dan melanggar etika persatuan blogger sedunia tuh... Boleh digantung dari berblogging selama mana die suka dan hukuman denda sebanyak mana orang klik nama tu..he he he. 

Walaupun aku melawak je ni... tapi kalau boleh jangan la dibuat lagi... hormati lah nama orang... kalau nak guna nama palsu...guna la nama haiwan ker.... tumbuhan ker.... contohnya... letak la nama Kucing ker... Ikan ker.... atau Kaktus ker... Semalu ker..... yang tak de orang ambik sebagai trademark lagi. 

Okeh....kepada yang belum undi aku.....sila la undi aku... taknak undi Blogger of The Year pun takpe la...undi Top LoL pun cukup la....TQQQQQ......:)

P/S: Jangan Lupa UNDI saya untuk Blogger of The Year dan Top LoL (Humor) yer....:)

18 comments:

Unknown said...

hish tak baik la buat macam tu..org dah beriya-iya kalau itu betol abg ben..last2 org len.. mahu tak marah kan..
tak baik tul!

Unknown said...

Ini salah satu kaedah yg menggunakan penyamaran utk naikkan trafik..

miiza.suki said...

adehh, ade jgk yg mem taktik cmnih nak naikkan trafik ~ haishh

Mawe said...

dah pernah kena.. dua kali dia buat mcam tu.. satu nama pakai nama Ben Ashaari.. satu nama lain.. kink sama..

Sunah Sakura said...

hahaha~ ari tu uncle john! lepas tu gi gitau abang ben..abang ben gelak je..:p

Ben Ashaari said...

tu diaaaaa... adehh..

Kembang Perawan 3288 said...

masalah betol org ni.

Budak Botak said...

adeiiiii sapa la yg buat nie. Kalo tekan nama tue linkkan ke mana?

Entry terbaru Melancong Ke dasar Laut Dengan Kapal Selam The Nemo 100 Mini... (",)

Browacana said...

@Budak Botak: Link kan ke blog.....tak yah cakap la..takut kene fire pulak budak tu...blogger baru..;)

misz myza said...

guna taktik kotor.. xpun dia nak gurau2 je senor nye... heheheehehe

cikpuanyuz said...

xbersyukur ngn name sendiri tu...wat the hal pakai name org lain..

Unknown said...

mgkin niat die nk main2..

anggp jela ni teguran pd dia.

len kali jgn main2 lg

bukn semua bole trime gurauan bgini

think postive

ishiko said...

beliau tu xdek org singgah belog beliau kut.. keh3x.. xpsl2 gn nama abg ben..
saya punya belog, nma kt shoutbox dya biasa ja.. skali nk visit blk belog lucah.. adess.. teros tekan pgkh.. -_-'

Sembang Kemas said...

eh jangan risau semua,dia sekadar nak mengacau dan melawak dengan membe2 sepermainan tuh.
jangan risau ye!

sekadar pandangan dari sembang kemas.

logorithm said...

Kesian si Nad kena warning gara-gara terikut-ikut ngan aper yang I buat kat Shoutbox SSS dan CP hari tuh. Sajer jer gurau2 tuh.

Untuk pengetahuan korang, hasil daripada testing tuh, benda nih tak membantu 'UP' trafik langsung sebab orang akan mouse-over untuk melihat linknya dulu sebelum klik. Kalau 'tipu' orang takkan klik.

Kalau tak caya, korang try lah sendiri.

Hik hik! :-p

Izyan Balqis said...

sukong logorithm!

kita boleh check link yang nak dituju kan?

sian NAd~~ huhu..shoutbox tu kt blog sy, sy terima apa yang nad buat sebagai gurauan sahaja~

happy always!!

Browacana said...

@IQ=Iez Qis: Just teguran....tak marah..:)

FD. said...

haha. ada tu yang guna nama lisa surihani, farid kamil. memang pernah terpedaya juga laa.