Monday, April 18, 2011

BEN ASHAARI BIKIN FILEM : THE BLOGGERS



1. Pembawa Wacana ( Sebab aku punyer cerite)
2. Sunah ( Sebab suka-suka)
3. Ady Budika ( Sebab ada Sunah)
4. My ( Sebab dah kenal)
5. Qaseh ( Sebab ape tah...)
6. Ujang ( sebab die gemok )
7. Yana ( Sebab ada ujang)
8. Mat Gebu ( Sebab tolong promote )
9. Ben ( Sebab segmen dier..)

Cerita berlatar belakang kan belakang bangunan usang jer.... Usang sangat-sangat... Lagi usang lagi dari lagu Rahim Maarof.... 9 hero negara sedang menuju ke belakang bangunan usang tu. Depa ni ala-ala power ranger la kan.. cuma tak pakai kostum. Sebab tak jumpa kostum yang longgar.....sumer ketat je kat kedai. Lagi-lagi si Ujang nak pakai..... sah-sah kene besar punyer....he he he. Misi utama.... selamatkan agen 007 dari disembelih penjahat..

PW: Sunah, Ady...cek belah kiri... jangan rapat-rapat.... Qaseh, My... belah kanan... elok-elok...jalan licin..maklum ler..kasut tu tinggi sangat.... Mat Gebu.. Ben... Kita serbu sekali....

Ujang: Aku? Yana? buat aper...
PW: Yana....jaga kete.. Ujang.... jaga perut..he he. jaga Yana ler... korang berdua jaga kete jer...kalau boleh basuh sekali dengan Fabuloso....kasi cantek punyer....boleh la buat kete berhias nanti minggu depan.

Ujang: @%#^*@!! 

Yana : Bang, jangan mencarut....berdosa tau.  Mencarut ni macam selalu kentut la...busuk tau

Maka menyerbu la kesemua hero tu kecuali Ujang dan Yana yang sedang melayan lagu jiwang dalam kete... Si penjahat melawan dengan ganas dan hebat... Tapi dengan kemahiran hero-hero yang ader... maka berjaya jugak menumpaskan kuman degil tu....eh silap...penjahat durjana tu. PW dengan kepantasannya... Ben dengan kekuatan fizikalnya....Mat Gebu dengan kemahiran seni mempertahankan dirinya.... Ady dan Sunah dengan kelicikannya..... Qaseh dan My dengan kelembutannya... Akhirnya penjahat tu tersungkur...

Akhirnya agen 007 berjaya diselamatkan.... Tapi agen 007 ni memang rilek jer... siap sedang makan santapan yang dihidang lagi.... tak de muker cuak langsung.. respek tol la agen nih... Semua hero-hero ni pun menarik agen 007 ke tempat selamat..... Semua muker berbangga dan misi telah berjaya.

Sekarang hanya tunggu Pak Samad je lah.... datang amik agen 007 nih.... nak amik untuk dijadikan masakan makanan di majlis perkahwinan Ujang dan Yana nanti.... Oh....luper nak bagitau....... agen 007 ni adalah seekor lembu. Kami bertujuh diupah Pak Samad untuk mengambil balik lembu yang dicuri ni dan ditemani Ujang dan Yana kerana depa berdua nak pastikan lembu tu selamat untuk disembelih.....he he he

Sekian....

P/S: Bapak jauh lari jalan citer...ha ha ha

11 comments:

Sunah Mohammad said...

hahahaha~ apekah??? :DDD

mas saari said...

laaaa...lembu rupanya!

Bella Bell said...

adehhh..kelakar2...hahahhaa~

mynameismy said...

hahah
kretip2...;P

*kelembutan? erk

アヌム ちゃん~~ said...

erk..haha

zacky ~786~ said...

hehee.. lembu yer kes la nie ..:P

PReDicToR said...

hahhahha kelakarnya...

IntanBerlian said...

huhu kreatip2!

Miss Ran said...

hahaha

sengal je..majuk tkde name sy..haha

EJA said...

salam eja dari blog abg ben wah tahniah..jom follow dan komen kt sini http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/04/mengapa-dia-tidak-allah.html

cpahniza said...

nice~