Friday, April 15, 2011

Siapakah AKU??

Aku adalah Pembawa Wacana..... Sebenarnya itu bukan nama sebenar aku...(Macam la korang tak tau kan..he he he) Nama aku yang sebenar ialah.................okeh...sebelum tu aku nak citer satu benda...

Sabor...nanti aku bagitau name aku.... Aku nak share dengan korang pasal identiti... Bukan identiti diri....tapi identiti blog..... Identiti blog ni macam apa tema blog korang...atau apa kekuatan yang korang nak tonjolkan di blog korang.... Macam blog aku.... "SANTAI BERCELOTEH, GELAK BERSAMA" Maknanya entri aku ni lebih kepada santai jer....macam borak-borak.... kadang-kadang aku suke selitkan elemen lawak... kalau menjadi la kan.... tu cabaran tu...

Macam tu la membentuk identiti blog... Susah....tapi korang buat la identiti tu seperti yang ada pada diri korang sejak azali lagi... Bukan aper....entri yang akan korang lontarkan tu nanti....bukan dibuat-buat sifatnya.... tapi dari dalam diri korang sendiri....Maknanya penjiwaan entri tu lebih mendalam jadinyer....:) Sebab tu kadang-kadang aku buat entri tu kejap jer... tapi panjang... Sebab aku rasa macam aku tengah berborak dengan seseorang di depan PC... Tau-tau....dah 3 perenggan.....macam entri nih! :D

Ok......ok...... aku selalu lepak dalam Sahabat Blogger..... nama aku dalam tu bukan Pembawa Wacana..... tapi aku menggunakan nama sebenar... nama mak ayah bagi.... Nama aku..."Sebaik-baik Cahaya yang Diberkati"....Sape yang terer bahasa arab....convert la ke dalam bahasa arab.... he he he. Name korang...agak-agak ape maksudnyer.....:)

P/S: Kena tau jugak makna sebenar nama kita...boleh memotivate diri jugak tu...:)

5 comments:

Mak Jemah said...

6 thn kelas arab tapi x reti² gak...so, memg x dapek nak translate..gegege...susah jugak nak carik identiti sendiri nie..tapi blog akak lebey kpd kehidupan seharian...x reti nak wat segmen² mcm uols..hehehe..

Puan Neza said...

menulis dari hati..ape yang rasa time 2, itulah yang terkeluar..same la, sedar-sedar jer dh jdi panjang sngt entry nyer..heheh

Lovely Emy said...

Bukan Asey je ke nama ko.?

Browacana said...

Lovely Emi: Asey tu nama panggilan.. :) Lama menghilang nampak....

Eyrique Ettiqazz. said...

x dpt nak teka sebab x belajar Bahasa Arab.tp akn terus cuba mencari sehingga terbongkar identiti makhluk Allah yg satu ini...

P/s:pembongkaran besar2an identiti diri akan dilakukan.watch out