Tuesday, April 19, 2011

Penulis Blog Kene Saman

Sape yang kene saman nih? Ni mesti si PW ni buat gempak lagi nih..... he he he. Mane ader.....ni citer betul. Aku baru je baca pasal ni.... Memang betul ada yang dah kene saman.... dah banyak kot. Yang ni salah satu....sebab fitnah orang lain.

Itu la kan.....hasil penulisan tu jangan fitnah memfitnah...kalau takde bukti kukuh...baik jangan tulis. Walaupun berita tu benar sekalipun....kalau takde bukti kukuh...dan melibatkan peribadi seseorang....jangan dihebohkan. Pasal gambar pun boleh kecoh....inikan pula pasal peribadi.

Nak selamat.... kenala berhati-hati dalam apa-apa penulisan tu.... lagipun....sebenarnya....kita tak boleh menyebarkan apa-apa yang mengaibkan seseorang walaupun citer tu benar. Tapi benda tu la yang selalu disebarkan kan? Pasal kebaikan tu....selalunya sebab nak pengaruh dan nak jadi femes je kan....he he he

Aku terbaca dalam Berita Harian tadi.... Ni la citer nyer.... klik SINI

9 comments:

mynameismy said...

bahaye bab saman2 nih.
sbb tu kalau menaip kena kaji betul2 betul atau tidak. terajak perahu boleh diundur.. telajak taip boleh delete.. tp kalau dah tersebar??? xdapek nak nolong nye haaa

Isteri Encek Bard said...

selepas ini kene berhati-hati dnegan penulisan...

Bella Bell said...

kena hati2 la bila menulis lepas ni..huhu~~tQ2~~

Nur Syahirah Hainan said...

erm..tu la..berhemah la....

Belog MTT said...

bukan kat jalan raye jer kene berhati2...kat alam maya pom kene hati2 gak.. Nngee~

eb ezrin2 said...

sbb tuh eB elakkan ckp psl org len... bahaya

whitelover said...

im not a go0d writer T_T

misz heart (mh) said...

tp kdg2 kita luah prasaan da yg terasa..mcm sy.sy luah jer brkaitan dgn org sekeliling..bru buat blog.so pkat2 dtg la blog sy n bgi komen..

luqman zakaria said...

uih..saman saman nih bhaya kot!!grr~