Monday, April 18, 2011

Akibat Penangan Mat Gebu

Semalam....dalam dekat tengah malam... aku berjalan-jalan la dalam dunia blog ni kan sebelum tido... Aku baru jer balik dari menghadiri dinner di Bangi Golf Resort.... Sedap makan dier... memang tak jadi aku nak berdiet..ha ha ha. Tengah-tengah berjalan-jalan....aku cek la statistik traffic aku untuk hari tu.. Sekali tengok..... berpuluh-puluh yang datang serentak!!

Aku ingatkan Bro Ben bagi entri hikmat lagi.... tengok-tengok takde la pulak.... aku pun pegi la dekat statistik punyer data...tengok referring site....dari Mat Gebu?? First time aku dapat traffic dari Mat Gebu.... hepi giler rase time tu.... ye la kan... blogger femes tolong promote kan....ni entri nyer....SINI.

Dier promote entri aku pasal INI. Tapi.....akibat penangan Mat Gebu..... ramai la pulak yang menyerang aku tak pasal-pasal.... semuanya kerana gambar dalam entri tu... ermmm.... aku kebiasaannya mengoogle jer gambar di internet. Kebetulan pulak gambar dalam entri tu aku dapat lepas search dalam google. Disebabkan takde cop mohor dekat gambar.....aku ambik la kan sebagai gambar hiasan dalam entri. Sekali ada orang marah aku!

Aku dengan selamba nyer... pegi la mintak izin.....dan aku dah backlink dah... blog akak ni pasal memasak jugak.... Aku tak tau gambar tu gambar dari blog dier sebelum ni.. sebab aku search kat google... dan aku terambik gambar ni. Aku harap dah ok la kan akak? :) 

Banyak dah aku ambik gambar dari google nih.... sebelum ni takde isu pulak... mungkin sebab entri tu masuk dalam blog Mat Gebu kot... Blogger yang memang tak asing lagi dalam dunia masakan.... aku pun suka masakan dier...memang bes.. Oleh kerana entri tu.... ramai pulak chef-chef yang datang blog aku nih.... Memang kena la kan.. He he he. 

Untuk pengetahuan semua...blog aku ni ada macam-macam.... entri resepi tu baru first time ada di blog ni.... sebelum ni isu-isu lain je banyak... jadi.....jangan la rasa aku ni sebagai pencabar baru yer....just nak kongsi pengalaman dan apa yang aku tau.... aku ni bukan chef masakan..... aku ni sekadar seorang suami yang membantu isteri sekali-sekala di dapur.

Terima kasih buat abang Mat Gebu.... terima kasih jugak kepada akak tu.... sebab gambar dier memang menambahkan selera...cantik...:) Aku tak snap gambar sendiri hari tu...sebab biler siap masak jer... makan terus....lapor punyer pasal. Lepas tu baru terfikir nak buat entri...kot-kot la ada yang tak tau akan kewujudan makanan tradisi melayu tu... Maklum ler...sumer dah moden kan...

P/S: Dah setel dah.... cuma sebagai peringatan buat semua..:)

5 comments:

peNulis SeNjA said...

perghhhhhhh ...... tuan umah .. nak tanye erk .. butag follow belah mane

Ujang9897 said...

kena hati2.hee


mcm gila kan trafik dari mat gebu

Mat Gebu said...

Hmmm....sama pesan mcm bakal pengantin (ujang)..kena berhati2, silap langkah akan merosakkan reputasi blog kita...moga suksess..

faisal apardi said...

hahaha best org datang bagi penampaq..lain kali leh hati2 lagi..eh ujang nak kawen blh main blog lagii

Browacana said...

@wan mohd salim: ade jer....tuuu bawah profile aku...