Friday, April 22, 2011

Tsunami Blogger

Aku tengok...semakin ramai yang menjadi blogger dalam tahun 2011 nih.... Terlampau mendadak peningkatan jumlah blogger di Malaysia bermula tahun 2011.... Seolah-olah macam tsunami baru dalam dunia blog ni. Datang setinggi 20 meter dari paras laut....macam tu ler kot perumpamaan melampau aku...he he

Bukan aku cakap kosong je nih....dari segmen review aku.....banyak yang mula aktif start tahun 2011.... ada yang dah lama ada blog....tapi tak aktif sebelum tu....tahun ni je aktif balik.....jumlah entri sebulan dah menyamai jumlah semua entri beberapa tahun dulu.... Itu ler bezanya aktif dan tak aktif.... 

Macam aku.....aku stat aktif dalam bulan December 2010..... sampai sekarang aku aktif.... masih baru lagi la...tapi itu bukan alasan nak bertambah maju dan nak up kan traffic kan? Usaha kene ader.... walaupun aku ni agak bizi dengan keje lain....bile balik kampung takleh nak online....tapi rintangan tu akan ditempuhi dengan tekad dan sabar..... Janji semangat tu kene ader...

Blogger yang baru aktif ni...banyak motif nyer...ade sebab sekarang ni baru free....ade sebab dah dengar ramai blogger dah kaya raya.... ada yang sebab assignment kelas.....macam-macam. Tapi bagi aku.....majoriti bloggers sekarang adalah kerana sebagai punca side income. Tapi nak dapat beratus-ratus ringgit....memang kene berusaha bersungguh-sungguh la derr... Kalo tak....dapat ciput je la....

Aku pun baru lagi.... banyak lagi perlu belajar dan perlu aku amik tau pasal blogging nih.... cabaran dan halangan tu komfem akan aku jumpa dari semasa ke semasa.... cabaran pertama.... macam mane nak up kan traffic ke tahap ribu-riban macam blogger otai yang lain tanpa mengharapkan blogwalking..... Aku dah penah cecah seribu lebih UV sehari.... tapi masih tak stabil... tengok entri ape aku kuarkan. Sekarang aku nak target menten seribu lebih UV walaupun entri tu tak cukup panas dan hangat.... Target aku dalam dua tiga bulan lagi.... harap aku mampu la kan.... keje akan bertambah start bulan depan.. sebab aku nak fokus sepenuhnya pada projek aku nanti...... Itu la cabaran........:)



P/S: Undila saya untuk naikkan martabat blogger baru.... Klik dekat Sidebar... atau SINI

8 comments:

NuReLLe said...

bdk 7taun pun da de blog sekarang ok..:)

Unknown said...

HAHA.. agakla.. sama ngan saya.. ^^,.. tak aktif dulu.. dua tahun jugaklah dulu.. tp baru-baru ni aktif sebab buat blog baru..

Newest Entry Saya Bodoh! Saya Hodoh!

Akulah Pak Lan said...

Blogwalking:

NuReLLe...nenek i tak dak blog lg..tp dia bakal dpt email nenek_hot@1malaysia.com

anumuchan said...

'Blogger yang baru aktif ni...banyak motif nyer...ade sebab sekarang ni baru free'

terase pulak..haha

nur amalina athman said...

<--ini pon..walaupon create blog august10 but start xtive dec2010..biasa laa kan..lepasan spm katakan..haha


wow...1000lebih uv satu hari..banyak tue..tahniah2

Ujang9897 said...

boleh dpt punya 1000uv sebulan..caiyok2

KatekateKite said...

haha. kite 100 pon susah! (cite ntah pape, xde motif! sbb tu ler x byk yg masuk) =p

Unknown said...

memang betul. tahun ni tetiba adrenalin saya bertambah tambah, huhu.. saya sukaa... hehe