Sunday, April 24, 2011

Blogger Baru....Pandai-pandai la Jaga Diri Dalam Sahabat Blogger Yer..

Percaya atau tidak.. Sahabat Blogger ni dah ade ahli seramai 5757 orang! Wow..... sangat drastik dan bombastik peningkatan ahlinyer... Aku ingat lagi zaman aku mula-mula masuk SB nih... masa tu dalam seribu lebih kot ahlinya..... Aku join group nih.....dan terkial-kial apa nak dibuat....he he he

Gambar aku pun ade...cube teke..he he

Aku ping je la blog aku yang tak dikenali nih.... takde respon ape-ape pun dari ahli SB yang beribu tuh..... aik....biar betul group nih... aku ping lagi sekali.......takde respon jugak! Sedih der.... ping-ping tapi takde orang nak komen atau like.... He he he..... tu ler sedikit sebanyak perasaan blogger baru kalau join SB nih pada mulanya...:)

Jangan la cepat rasa group ni sombong.....tak guner ping blog kat situ.... Sebenarnya ada benefit dier.... aku sebenarnya cerite dengan pengalaman nih.... Dalam korang ping blog dua tiga kali tu kan... pasti ade yang nak bace.... tak cayer? Cube cek referring site... kalau dari facebook tu....kemungkinan besar la dari usaha ping korang di facebook atau khususnya SB... Walaupun takde yang mengomen.....tapi ada yang bukak link tu.... Ok aper...:)

Pada awal memang la macam tu....dalam duk ping blog tu...cuba la tegur dan bergaul dengan yang tengah aktif bagi komen.... jangan mengkritik je keje....jangan duk provoke jer.... tegur dengan baik dan bergurau.... lame-lame korang akan dikenali dalam group yang peramah tu. Macam aku ni.....yang kenal sikit je... walaupun dah berbulan melepak dalam SB.....tapi tu pun dah bagus... Boleh la join kebanyakan post kat dalam SB tu.... tak kenal pun aku join jer.... ha ha ha ha...

Satu lagi kan...jangan harap sangat la blogger femes menegur korang... bukan sebab sombong.... tapi depa pun tak cukup tangan nak balas komen-komen yang bermacam-macam jenis nih..... Percayalah.... kebanyakan nya bukan sombong....tapi depa tak sempat nak balas semua..... Yang tak femes pun tak sempat...inikan puler yang dah dikenali.... Jadi....harap memahami la yer... :)


P/S: Undilah saya nie sebagai wakil Blogger Baru.... Undi Untuk INI dan INI ...:)

16 comments:

Unknown said...

btol2....aku pon newbie kat citu..malu jer nk bertegur sapa..ahhahahha

Anonymous said...

waa nk join jgkkkkkk

toyolkiut said...

Tk x join pun lg..

Unknown said...

hahaha...btol...yg newbie ni nk ping pn xsmpat...*over*

LALABIELA said...

nak tanya lah kan.. malu tanya sesat jalan ye dak..

ping 2 apa??
cerciter ckit..

Ummu Khaulah Hasan said...

yeah, follower yang ke 1866 datang melaporkan diri..

karam sing walia, tv3 ;P

thanks singgah blog saye ;)

Browacana said...

@Nabila Huda : Ping tu letak link entri blog kita dalam post wall... :)

Asyraf Arif said...

saya newbie selamanya. boleh ? hikhik :)

amiraliyana said...

tak penah join lagi.nak kena join jugak nih.;p

Wafiy Suzly said...

goodluck la utk digi award tu yek, hehe

Budak Botak said...

he3, biasa la tue, kdg2 Bdk Botak pon x sempat nk balas komen. Ehhhh bdk Botak popular ka? Ha3...

Entry terbaru Pendrive Berbentuk Sperma - 10 USB Pendrive Menarik... (",)

LALABIELA said...

oh3..tq 4 da info

Hajar Hasan said...

teehee~ at first rasa mcm dipinggirkan jugak. yelah. blogger baru. tetibe je muncul tp, Alhamdulillah. lme2 dah boleh bergaul. wlupun x ramai. tp, at least kenal la jugak senior2 SB. ngee~ ;)

Madd said...

lame dah xbukak page SB....
hehhehehe

aizamia3 said...

kena rajin je kat situ.. kalau setakat sekali dua xdenye org nak kenal kite.. ;)

Cikgu Ma said...

assalamualaikum bro
terima kasih atas tip yang diberikan.sangat membantu saya.