Friday, April 29, 2011

Di Pondok Kecil

Okeh....sebagai penutup entri pasal solat ni.... aku sertakan lah lirik lagu Di Pondok Kecil buat hafalan semua.... hafal la..... Takkan Justin Bieber jer nak hafal... yang ni tak leh hafal ker.... he he he....Siap bagi video lagi nih..... Hayati la yer....;)



Dipondok kecil di pantai ombak
Berbuih putih beralun-alun

Disuatu hari ayah berkata
Jaga adik mu ayahkan pergi jauh
Ku pandang wajah ayah dahinya ku cium
Air mata mengalir hatiku pilu

Diam-diamlah sayang jangan menangis
Doakan ayah semoga diterima
Diam adik ku sayang jangan menangis
Andai ayah gugur doakan dia syahid

Selamat berjuangan ayah tercinta
Kau pergi dulu ayah ke medan juang
Ku iringi doa moga berjaya
Beroleh kemenangan demi agama Islam

Wahai abang ku kemana
Ayah ku sayang ayah ku cinta ayah 2x

Duhai adik ku sayang jangan bersedih
Ayah mu pergi menyambut seruan Ilahi
Tapi ingatlah adik ku pesanan ayah
Berjuangan dan berkorban walau dimana jua

Pada Mu Tuhan aku bermohon
Dosa ayah ku minta diampunkan
Berilah rahmat bantulah dia
Untuk menegakkan agama Islam


Sumber SINI

6 comments:

mcm ni lah said...

hehehehe tau lagu ni,. dari album adik2 ku sayang, nada murni tahun 93,. dinyanyikan oleh adik rosman skrg dah besor macho dah dia, duet dgn arwah ustaz asri

mcm ni lah said...

hehehehe tau lagu ni,. dari album adik2 ku sayang, nada murni tahun 93,. dinyanyikan oleh adik rosman skrg dah besor macho dah dia, duet dgn arwah ustaz asri

cik dila said...

dulu kt sekolah asal nasyid je msti lagu ni..huhuu

Sunah Mohammad said...

lagu niiiii!!! lagu ni sangat best tau ahse!!!

^ai-mie : 아이-미^ said...

teringat zaman sekolah rendah nynyi nasyid lagu ni... sayu...

shahrihan said...

wah lagu ni...lama nye xdgr..best.. best...time sekolah rendah selalu la dgr n siap hafal lg...hehe.. :D

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785