Friday, May 6, 2011

Keputusan Permohonan IPTA 2011

Semakan keputusan permohonan kemasukan ke IPTA 2011 akan dibuka mulai 6 Mei 2011 iaitu hari Jumaat....eh....eh....HARI NI!!! Berikut adalah butiran penting mengenai semakan keputusan permohonan ke IPTA sesi 2011 bagi lepasan SPM dan STPM.

Program Pengajian Lepasan STPM/Setaraf : Minggu ke 2 Julai 2011
Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf : 6 Mei 2011

Semakan keputusan kemasukan ke IPTA sesi 2011 boleh dibuat di http://upu.mohe.gov.my

Keputusan boleh disemak dalam kol 12 tgh hari 6 mei 2011 (Tengah bersiap nak solat Jumaat..boleh la try cek dulu...kalau dapat...terus buat sujud syukur di masjid..:D)

Aku dulu.....tak tau pasal kepentingan kemasukan nih....aku hentam jer dalam borang permohonan tu.... dalam borang tu...ada lapan tempat kene isi..... aku pulak...blur dan blank!! Aku pun isi la pilihan-pilihan tu....seingat aku....pilihan pertama....Bacelor Kejuruteraan Aeroangkasa UPM... dan itu ler yang aku dapat..ha ha ha... 
Tapi sebenarnya aku dah tersalah anggap! Aku memang minat pasal angkasa nih....tapi mase tu aku tak tau nak beza kejuruteraan aeroangkasa dengan angkasa lepas! Aku sebenarnya nak belajar mekanik angkasa....lebih kepada sains tulen iaitu bawah course fizik kuantum kot..... Aku masa tu tak tau benda tu.... Aku nampak aero..aero.....kire iyelah tu. ha ha ha. -_-"

Pengajarannya....pilih la dengan betul....sebab apa yang dipilih tu... itu la yang korang akan hadapi dalam 3 atau 4 tahun lepas ni..... Ada jugak yang dapat selain dari pilihan kan....takper... zaman sekarang pentingkan degree tu jer.... Belajar sampai dapat degree.... Nak dapatkan kerja tu dah dikire agak selamat dah... Masa depan tu penting....jangan diambil perasaan emosi sangat yer...

Kenapa aku cakap gitu..sebab nanti ade la yang akan berasa ragu-ragu nak pegi ke tak.... Lagi-lagi yang dah ada offer lain... Kalau ader pilihan macam tu...buat la solat istikharah yer... kalau tak nak buat... buat pilihan dengan tekad....dan jangan pandang ke belakang lagi. Apa yang dipilih.....itu la hala tuju korang...:)

Sesape masuk UPM.... nanti kita akan berjumpa yer...lagi-lagi dalam bidang kejuruteraan.... memang selalu berpandangan la kita...silap-silap kalau lelaki...main bola sepak sekali di padang...ngahaha.. Kepada yang berjaya....tahniah! kepada yang gagal... ada rezeki lain menanti...cuba buat rayuan dulu....jangan putus asa..;)

P/S: Wacana Pengenalan Blogger Bersama Bro Wacana sedang berjalan....Jomm join reramai di SINI

5 comments:

azzey said...

teringat masa sekolah dulu. pnh gak ada pengalaman cam gini...:)

^^eKaTiKaH^^ said...

wahh..xsaba lorh mau check...mintak-mintak dpt la..amin..hehe...^^

mynameismy said...

My SPM 2004... perghh rindu plak....sob sob

mcm ni lah said...

wahhh tahniah ler,..
jom jengah2 blog saya,.
baru aje siap header baru,. skrg ngah siapkan banner baru

♫♪~ Naurah Nawwarah ~ ♫♪ said...

ala... dpat kat uitm tpi, cos yg taknak la... huuuu~~~ sedihh!!!